روش‌های مهاجرت به آلمان!

يکشنبه 27 مهر 1399
15:43
ساغر


راحت‌ترین روش مهاجرت به آلمان سرمایه گذاری است. در این کشور بستر مناسبی برای فعالیت‌های اقتصادی وجود دارد. با این حال خیلی از دانشجویان هم به تحصیل در این کشور اروپایی فکر می‌کنند. روش‌های مهاجرت به آلمان را با هم مرور کنیم:


مهاجرت تحصیلی

صدها دانشگاه و مراکز علمی در این کشور فعالیت دارند. اگر دنبال مدرک معتبر جهانی هستید، از آلمان غافل نشوید. برای مهاجرت تحصیلی، باید رزومه علمی‌تان را برای دانشگاه یا استاد مورد نظر ارسال کنید. در صورت تایید برای شما پذیرش ثبت نام صادر می‌شود. با این پذیرش می‌توانید به سفارت مراجعه کنید و درخواست ویزای تحصیلی بدهید.


مهاجرت کاری

برای مهاجرت کاری به آلمان دو روش وجود دارد. روش سخت‌تر گرفتن پیشنهاد شغلی است. سخت از آنجایی که آگهی‌های کاری تا 3 ماه فقط در آلمان درج می‌شود. اگر نیروی مورد نیاز پیدا نشد این آگهی برای 3 ماه دیگر در اتحادیه اروپا فعال است. اگر باز هم نیروی مناسب پیدا نشد نوبت به افراد خارجی می‌رسد.


اما در روش دوم شما می‌توانید خودتان حضوری به آلمان بروید و کار پیدا کنید. اگر مهارت بالایی دارید، حتما شانستان را در این روش امتحان کنید. برای شروع باید ویزای 6 ماهه جستجوی کار بگیرید. مهارت انگلیسی و آلمانی، سابقه کار اجرایی، تخصص بالا و شانس شما را برای پیدا کردن کار بالا می‌برد.


مهاجرت سرمایه گذاری

آلمان از کشورهای صنعتی و توسعه یافته اروپاست. پس قطعا با سرمایه‌گذاری در این کشور ضرر نمی‌کنید. یکی از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری در آلمان، ثبت شرکت است. برای اینکار باید طرحی در قالب بیزنس پلن ارائه دهید. در صورت تایید طرح، شما و اعضای خانواده می‌توانید ویزا دریافت کنید. هزینه ثبت شرکت در آلمان حدود 3 تا 4 هزار یورو است. به علاوه شرکت شما باید حداقل 35000 یورو سرمایه اولیه داشته باشد.



مهاجرت با ازدواج

تابعیت فرزند در آلمان براساس خون است. اما راه اقامت از طریق ازدواج وجود دارد. به دلیل سوءاستفاده از این روش، باید بتوانید صحت ازدواج را اثبات کنید. در این نوع اقامت، به همسر خارجی بعد از 3 سال زندگی مشترک در آلمان، تابعیت داده می‌شود.


پناهندگی در آلمان

با درخواست‌های فراوان پناهندگی در آلمان، موردها با دقت بسیار زیادی بررسی می شوند و امکان رد شدن بالاست. در واقع پناهندگی روش مهاجرت نیست. اما افرادی که در خاک خود احساس خطر و ناامنی می‌کنند توسط دولت آلمان حمایت می‌شوند.



شرایط زندگی در آلمان

کشور آلمان چهارمین رتبه در صنعت جهانی را دارد. این ویژگی باعث شده فرصت‌های شغلی در این کشور بسیار مطلوب باشد. هزینه‌های زندگی در آلمان نسبت به کشورهای مشابه‌اش مناسب است (به‌جز اجاره خانه!). از نظر فرهنگی، مردم آلمان بسیار قانونمند هست و باید سعی کنید نظم و برنامه را وارد زندگیتان کنید. یکی از چالش‌های دیگر مهاجرت به آلمان، یاد گرفتن زبان است. تسلط نسبی روی این زبان میانگین 1.5 سال طول می‌کشد. با هر روشی که برای مهاجرت به آلمان اقدام کنید بعد از 5 سال کار و زندگی در این کشور، می‌توانید اقامت دائم بگیرید.

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به روش های مهاجرت و گرفتن اقامت است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir