مزایای و معایب مهاجرت به کانادا

پنجشنبه 23 بهمن 1399
9:32
ساغر

افرادی که قصد مهاجرت به کانادا دارند، باید شرایط زندگی در این کشور را به دقت بررسی کنند. کانادا چندین بار به عنوان یکی از بهترین کشورها برای زندگی در جهان شناخته شده است و این امر کانادا را به انتخابی مناسب برای مهاجرت و زندگی تبدیل کرده است.

وقتی صحبت از آموزش، خدمات درمانی، محیط زیست، اقتصاد، تجارت و تفریح می شود، کانادا در صدر مقاصد مهاجرتی محبوب قرار می گیرد.

در اینجا به برخی از جوانب مثبت و منفی زندگی در کانادا می پردازیم


مزایای مهاجرت به کانادا

پس انداز بیشتر

در درجه اول، بسیاری از نیروی کار خارجی در این کشور به دلیل کسب درآمد به دلار کانادا، نسبت به کشور مبدا از درآمد بیشتری برخوردار می شوند؛ بدین معنی که می توانند پس انداز بیشتری داشته باشند و کالاهایی را بخرند که با درآمد قبلی قادر به خرید آنها نبودند.

برای افراد مختلف مزایای مالیاتی متفاوتی وجود دارد. بزرگ کردن کودکان در کانادا مزایای مالیاتی به همراه خواهد داشت، زیرا دولت از خانواده ها و رفاه کودکان حمایت می کند. سن کودک و همچنین توان مالی والدین، تعیین کننده میزان کمک دولت به خانواده و میزان مالیات قابل کسر است.

سیستم خدمات درمانی بهتر

خدمات درمانی در کانادا، به لطف «برنامه خدمات درمانی جهانی» دولت، رایگان است.

برای شروع استفاده از مزایای خدمات درمانی، حداقل باید 3 ماه از تاریخ شروع اقامت سپری شده باشد. این خدمات درمانی رایگان، محدود به برخی از کلینیک ها و بیمارستان ها نیست. به سادگی می توانید به مراکز درمانی مورد نظر خود مراجعه کرده و از درمان رایگان استفاده کنید.

محیط زیست در کانادا بسیار تمیز است و زباله ها و سیستم فاضلاب به خوبی کنترل می شوند. همچنین قوانین سختگیرانه ای برای محافظت از جنگل ها و محیط زیست حاکم است.

تحصیلات رایگان با کیفیت بالا

نه تنها آموزش در کانادا رایگان است، بلکه از کیفیت بالایی نیز برخوردار است. کیفیت آموزش در کانادا به واسطه تجهیز مدارس با ملزومات آموزشی که برای یادگیری بهینه ضروری هستند، ارتقاء یافته است. تحصیل با استندارد های آموزشی بالا در برخی از کشور ها فقط در مدارس خصوصی در دسترس است که آن هم به خاطر هزینه های بسیار بالا دردسترس عموم قرار ندارد.

مدارس دولتی کانادا نسبتاً از کیفیت بهتری برخوردار هستند، زیرا معلمان، کتابخانه ها، امکانات مدرسه و کافی شاپ ها  توسط دولت تامین می شوند. می توانید مطمئن باشید كه آموزش رایگان باعث كاهش كیفیت آموزشی و رفتاری با كودكان نخواهد شد.

مشاغل موجود برای متقاضیان شایسته

پیدا کردن شغل در کانادا از طریق خدمات اجتماعی کارآمد و قابل اعتماد  (مانند موسسات کاریابی) آسانتر شده است.

افراد در سنین مختلف با کمک این آژانس ها با توجه به سطح تحصیلات، مهارت ها و سن خود می توانند شغل مناسب خود را پیدا کنند.

همچنین به محض اشتغال می توانید برنامه های بیمه را به صورت رایگان دریافت کنید. برنامه های بیشتری توسط دولت کانادا ارائه شده است که به کارگران کمک می کند تا غذا، اجاره و سایر نیازهای اساسی خود و خانواده خود را تأمین کنند.

فرصت های بیشتر برای افراد سخت کوش

بسیاری از امکانات و موقعیت هایی که به طور معمول در کشورهای پیشرفته نظیر آمریکا موجود است، در کانادا نیز وجود دارند، زیرا این کشور یک کشور جهان اول است. کانادا این فرصت را برای همه فراهم کرده تا به اهداف و آرزوهای خود در زندگی دستیابی پیدا کنند.

کانادا همچنین محیط های سالم، پارک های اجتماعی و جاذبه های گردشگری باشکوهی دارد که بسیاری از آن ها رایگان و برای خانواده های جوان ایده آل هستند.

مزایای مالیاتی برای کودکان

بسته به درآمد و سن فرزند، کانادا به شما کمک مالی می کند تا فرزند خود را تا سن 18 سالگی پرورش دهید.

تبعیض سنی وجود ندارد

در کانادا برای کار کردن هیچگونه محدودیت سنی وجود ندارد و هیچ گونه تبعیضی در حق افراد مسن جامعه که می خواهند وارد بازار کار شوند قائل نمی شود.

برخی از معایب این مهاجرت

دوری از خانواده

یکی از بزرگترین چالش هایی که این مهاجرت به همراه دارد، ترک عزیزان، اقوام و دوستان است. این مهمترین مسئله در زندگی در طرف دیگر جهان است، جایی که ایجاد روابط دوستانه جدید برای تعدیل اختلاف زمان مورد نیاز است.

کانادا می تواند مکانی بسیار سرد برای زندگی باشد

مسئله دیگر یادگیری چگونگی تطبیق سریع با فرهنگ و محیط جدید است. برخی از مهاجرین آب و هوای سرد را بسیار ناراحت کننده می دانند و به راحتی مریض می شوند. ممکن است شما تا 7 ماه از سال  نیاز به پوشیدن لباس زمستانی در دماهایی داشته باشید که به منفی 30 درجه سانتی گراد می رسد. چنین تجربه ای می تواند شما را به زندگی در کشور مبدا خود سوق دهد.

نرخ بالای مالیات

حتی با کاهش مالیات و مزایای مالیاتی، ممکن است از مالیات های نسبتاً بالا که بین 20 تا 30 درصد از درآمد است، شگفت زده شوید. میزان مالیات بستگی به این دارد که به کدام گروه تعلق دارید و سایر منابع درآمد شما چیست. همچنین هنگام خرید کالا باید حدود 15 درصد مالیات پرداخت کنید. خلاصه اینکه، کانادا می تواند مکانی گران برای زندگی باشد. اما یادتان باشد که حداقل می دانید مالیاتی که پرداخت می کنید به کجا می رود و پرداخت این مقدار مالیات به معنی درآمد کافی است.

پیدا کردن شغل مورد نظر می تواند سخت باشد

شرکت ها ممکن است به دنبال افرادی با تجربه کار در  کانادا باشند، اما اگر همه آن ها چنین افراد با تجریه ای را بخواهند، چگونه می توان شغل مورد نظر خود را پیدا کرد؟

تصمیم گیری برای زندگی و کار در کانادا یک تصمیم بزرگ است. اما با دانستن این حقیقت که مهاجرت به این کشور کیفیت بالای زندگی را برای شما و خانواده تان به ارمغان می آورد، تصمیم به مهاجرت باید یک امر آسان باشد.

آیا میدانستید که در سال ۲۰۱۸ بیش از ۳۱۰ هزار نفر به قصد مهاجرت به کانادا برای ویزای محبوب کانادا اقدام کرده و به این کشور سفر کرده‌اند؟ به راستی چه عواملی موجب می‌شود تا این کشور مقصد نهایی و برتر مهاجرتی بسیاری از مردم در سراسر دنیا شود؟ با ما همراه باشید تا در ادامه به بررسی برترین عوامل مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۱۹ بپردازیم

امنیت بسیار بالا در کانادا

بدون شک یکی از عوامل مهم مهاجرت به کانادا وجود امنیت بسیار بالا در این کشور است. بر طبق آمار سازمان جهانی GPI، کشور کانادا با کسب امتیاز ۱٫۳۸۱ و قرارگیری در رتبه ششم سازمان GPI یکی از امن‌ترین مکان‌ها برای زندگی در دنیا است. نرخ جرم بسیار پایین، دولت سیاستمند و صلح‌جو و نبود نیاز به استفاده از عملیات نظامی و جنگی، همگی از جمله عواملی هستند که مهاجرت به کانادا را برای مهاجران بسیار مطبوع و دلپذیر ساخته است.

بگذارید تا در این بخش برخی از بهترین استانها و شهرهای امن و مناسب کشور کانادا را به شما معرفی کنیم: شهر ساگنای استان کبک (Saguenay ) بنابر گزارش Mcleans در سال ۲۰۱۷ یکی از ۱۰ مکان برتر و امن برای زندگی و مهاجرت به کانادا نام گرفته است. البته باید از این موضوع اطمینان خاطر کسب کنید که پیش از آمدن به این شهر به خوبی زبان فرانسوی را یاد گرفته باشید، این بدین خاطر است که قریب به ۹۵ درصد مردم این شهر و استان کانادا به زبان فرانسوی تکلم می‌کنند.

اما بد نیست بدانید که ساگنای به علت وجود پارک ملی و مشهور Saguenay Fjord National park شهری خوش منظره و رویایی لقب گرفته است. در این میان شهر سنت کاترینز St. Catherines انتاریو در لیست امن‌ترین و مناسب‌ترین مکان‌ها برای مهاجرت به کانادا قرار دارد. این شهر خوش نام در مجاورت آبشار معروف نیاگارا قرار گرفته و براساس گزارش Statistic Canada از نرخ جرم پایینی برخوردار است. این شهر به خاطر برخورداری از مواهبی نظیر طبیعت زیبا و زندگی شهری جذاب که با هنر رو به رشد و صحنه تئاتر ترکیب شده به  Garden City معروف است؛ و در چند سال اخیر نیز به عنوان مرکز فناوری در منطقه شهرت یافته است

اقتصاد موفق و بازار کار پر رونق

آیا می‌دانستید که کشور کانادا یکی از اعضای اقتصادی G7 است؟ کشور کانادا به همراه کشورهای فرانسه، آلمان، ایتالیا ، ژاپن، انگلیس و آمریکا قدرتمند‌ترین اقتصادهای دنیا را تشکیل می‌دهند. به لطف صنایع در حال رشد فناوری، هوا فضا، کشاورزی و تولیدات صنعتی، هزینه خانه در برخی از مناطق کشور کانادا با کاهش قیمت روبرو شده است. بدین ترتیب در حالی که قیمت خانه در منطقه Fredericton  در حدود ۱۷۳٫۹۰۰ دلار است، خرید خانه در منطقه   Trois Riviers استان کبک ۱۵۳٫۵۰۰ دلار هزینه در بر دارد. این موضوع در کنار نرخ بهره و تورم پایین در کشور کانادا بدین معنی است که در حال حاضر بسیاری از شهروندان و مهاجران ساکن کانادا امکان خرید خانه شخصی خود را خواهند داشت.

همچنین کشور کانادا از برنامه پس اندازی برای خانه اولی‌ها برخوردار است تا با استفاده از حساب بانکی و مزایای ویژه، پس انداز خود را برای خانه رویایی‌شان آماده سازند. با توجه به موارد مذکور، بدون شک تقاضای بالای درخواست ویزای مولتی کانادا در سراسر دنیا و مهاجرت تحصیلی به کانادا امری توجیه‌پذیر و عادی تلقی خواهد شد

امکان همراهی خانواده با متقاضی مهاجرت به کانادا

براساس آخرین اخبار دولت کانادا و طرح محبوب اسپانسرینگ Parent and Grandparent Sponsorship ، جدیدترین هدف مهاجرتی این کشور برای جذب و پذیرش ۲۰٫۵۰۰ والدین و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های مهاجران تنظیم شده است. بر همین اساس مهاجران دارای اقامت دائم می‌توانند به عنوان اسپانسر و پشتیبان مالی برای مهاجرت افراد خانواده خود به کشور کانادا اقدام کنند. البته لازم به ذکر است که طرح‌های Sponsorship دیگری برای دعوت همسر و فرزندان و پشتیبانی کامل از اعضای نزدیک خانواده در این کشور و همچنین انواع ویزای کانادا نظیر ویزای همراه تحصیلی کانادا برای مهاجرت به کانادا وجود دارد که موجب دعوت و ورود ۶۸۰۰۰ مهاجر جدید و تازه وارد به این کشور در سال ۲۰۱۹ می‌شود

 


[ بازدید : 91 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به روش های مهاجرت و گرفتن اقامت است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست
بستن تبلیغات [x]