مزایای و معایب مهاجرت به کانادا

پنجشنبه 23 بهمن 1399
9:32
ساغر

افرادی که قصد مهاجرت به کانادا دارند، باید شرایط زندگی در این کشور را به دقت بررسی کنند. کانادا چندین بار به عنوان یکی از بهترین کشورها برای زندگی در جهان شناخته شده است و این امر کانادا را به انتخابی مناسب برای مهاجرت و زندگی تبدیل کرده است.

وقتی صحبت از آموزش، خدمات درمانی، محیط زیست، اقتصاد، تجارت و تفریح می شود، کانادا در صدر مقاصد مهاجرتی محبوب قرار می گیرد.

در اینجا به برخی از جوانب مثبت و منفی زندگی در کانادا می پردازیم


مزایای مهاجرت به کانادا

پس انداز بیشتر

در درجه اول، بسیاری از نیروی کار خارجی در این کشور به دلیل کسب درآمد به دلار کانادا، نسبت به کشور مبدا از درآمد بیشتری برخوردار می شوند؛ بدین معنی که می توانند پس انداز بیشتری داشته باشند و کالاهایی را بخرند که با درآمد قبلی قادر به خرید آنها نبودند.

برای افراد مختلف مزایای مالیاتی متفاوتی وجود دارد. بزرگ کردن کودکان در کانادا مزایای مالیاتی به همراه خواهد داشت، زیرا دولت از خانواده ها و رفاه کودکان حمایت می کند. سن کودک و همچنین توان مالی والدین، تعیین کننده میزان کمک دولت به خانواده و میزان مالیات قابل کسر است.

سیستم خدمات درمانی بهتر

خدمات درمانی در کانادا، به لطف «برنامه خدمات درمانی جهانی» دولت، رایگان است.

برای شروع استفاده از مزایای خدمات درمانی، حداقل باید 3 ماه از تاریخ شروع اقامت سپری شده باشد. این خدمات درمانی رایگان، محدود به برخی از کلینیک ها و بیمارستان ها نیست. به سادگی می توانید به مراکز درمانی مورد نظر خود مراجعه کرده و از درمان رایگان استفاده کنید.

محیط زیست در کانادا بسیار تمیز است و زباله ها و سیستم فاضلاب به خوبی کنترل می شوند. همچنین قوانین سختگیرانه ای برای محافظت از جنگل ها و محیط زیست حاکم است.

تحصیلات رایگان با کیفیت بالا

نه تنها آموزش در کانادا رایگان است، بلکه از کیفیت بالایی نیز برخوردار است. کیفیت آموزش در کانادا به واسطه تجهیز مدارس با ملزومات آموزشی که برای یادگیری بهینه ضروری هستند، ارتقاء یافته است. تحصیل با استندارد های آموزشی بالا در برخی از کشور ها فقط در مدارس خصوصی در دسترس است که آن هم به خاطر هزینه های بسیار بالا دردسترس عموم قرار ندارد.

مدارس دولتی کانادا نسبتاً از کیفیت بهتری برخوردار هستند، زیرا معلمان، کتابخانه ها، امکانات مدرسه و کافی شاپ ها  توسط دولت تامین می شوند. می توانید مطمئن باشید كه آموزش رایگان باعث كاهش كیفیت آموزشی و رفتاری با كودكان نخواهد شد.

مشاغل موجود برای متقاضیان شایسته

پیدا کردن شغل در کانادا از طریق خدمات اجتماعی کارآمد و قابل اعتماد  (مانند موسسات کاریابی) آسانتر شده است.

افراد در سنین مختلف با کمک این آژانس ها با توجه به سطح تحصیلات، مهارت ها و سن خود می توانند شغل مناسب خود را پیدا کنند.

همچنین به محض اشتغال می توانید برنامه های بیمه را به صورت رایگان دریافت کنید. برنامه های بیشتری توسط دولت کانادا ارائه شده است که به کارگران کمک می کند تا غذا، اجاره و سایر نیازهای اساسی خود و خانواده خود را تأمین کنند.

فرصت های بیشتر برای افراد سخت کوش

بسیاری از امکانات و موقعیت هایی که به طور معمول در کشورهای پیشرفته نظیر آمریکا موجود است، در کانادا نیز وجود دارند، زیرا این کشور یک کشور جهان اول است. کانادا این فرصت را برای همه فراهم کرده تا به اهداف و آرزوهای خود در زندگی دستیابی پیدا کنند.

کانادا همچنین محیط های سالم، پارک های اجتماعی و جاذبه های گردشگری باشکوهی دارد که بسیاری از آن ها رایگان و برای خانواده های جوان ایده آل هستند.

مزایای مالیاتی برای کودکان

بسته به درآمد و سن فرزند، کانادا به شما کمک مالی می کند تا فرزند خود را تا سن 18 سالگی پرورش دهید.

تبعیض سنی وجود ندارد

در کانادا برای کار کردن هیچگونه محدودیت سنی وجود ندارد و هیچ گونه تبعیضی در حق افراد مسن جامعه که می خواهند وارد بازار کار شوند قائل نمی شود.

برخی از معایب این مهاجرت

دوری از خانواده

یکی از بزرگترین چالش هایی که این مهاجرت به همراه دارد، ترک عزیزان، اقوام و دوستان است. این مهمترین مسئله در زندگی در طرف دیگر جهان است، جایی که ایجاد روابط دوستانه جدید برای تعدیل اختلاف زمان مورد نیاز است.

کانادا می تواند مکانی بسیار سرد برای زندگی باشد

مسئله دیگر یادگیری چگونگی تطبیق سریع با فرهنگ و محیط جدید است. برخی از مهاجرین آب و هوای سرد را بسیار ناراحت کننده می دانند و به راحتی مریض می شوند. ممکن است شما تا 7 ماه از سال  نیاز به پوشیدن لباس زمستانی در دماهایی داشته باشید که به منفی 30 درجه سانتی گراد می رسد. چنین تجربه ای می تواند شما را به زندگی در کشور مبدا خود سوق دهد.

نرخ بالای مالیات

حتی با کاهش مالیات و مزایای مالیاتی، ممکن است از مالیات های نسبتاً بالا که بین 20 تا 30 درصد از درآمد است، شگفت زده شوید. میزان مالیات بستگی به این دارد که به کدام گروه تعلق دارید و سایر منابع درآمد شما چیست. همچنین هنگام خرید کالا باید حدود 15 درصد مالیات پرداخت کنید. خلاصه اینکه، کانادا می تواند مکانی گران برای زندگی باشد. اما یادتان باشد که حداقل می دانید مالیاتی که پرداخت می کنید به کجا می رود و پرداخت این مقدار مالیات به معنی درآمد کافی است.

پیدا کردن شغل مورد نظر می تواند سخت باشد

شرکت ها ممکن است به دنبال افرادی با تجربه کار در  کانادا باشند، اما اگر همه آن ها چنین افراد با تجریه ای را بخواهند، چگونه می توان شغل مورد نظر خود را پیدا کرد؟

تصمیم گیری برای زندگی و کار در کانادا یک تصمیم بزرگ است. اما با دانستن این حقیقت که مهاجرت به این کشور کیفیت بالای زندگی را برای شما و خانواده تان به ارمغان می آورد، تصمیم به مهاجرت باید یک امر آسان باشد.

آیا میدانستید که در سال ۲۰۱۸ بیش از ۳۱۰ هزار نفر به قصد مهاجرت به کانادا برای ویزای محبوب کانادا اقدام کرده و به این کشور سفر کرده‌اند؟ به راستی چه عواملی موجب می‌شود تا این کشور مقصد نهایی و برتر مهاجرتی بسیاری از مردم در سراسر دنیا شود؟ با ما همراه باشید تا در ادامه به بررسی برترین عوامل مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۱۹ بپردازیم

امنیت بسیار بالا در کانادا

بدون شک یکی از عوامل مهم مهاجرت به کانادا وجود امنیت بسیار بالا در این کشور است. بر طبق آمار سازمان جهانی GPI، کشور کانادا با کسب امتیاز ۱٫۳۸۱ و قرارگیری در رتبه ششم سازمان GPI یکی از امن‌ترین مکان‌ها برای زندگی در دنیا است. نرخ جرم بسیار پایین، دولت سیاستمند و صلح‌جو و نبود نیاز به استفاده از عملیات نظامی و جنگی، همگی از جمله عواملی هستند که مهاجرت به کانادا را برای مهاجران بسیار مطبوع و دلپذیر ساخته است.

بگذارید تا در این بخش برخی از بهترین استانها و شهرهای امن و مناسب کشور کانادا را به شما معرفی کنیم: شهر ساگنای استان کبک (Saguenay ) بنابر گزارش Mcleans در سال ۲۰۱۷ یکی از ۱۰ مکان برتر و امن برای زندگی و مهاجرت به کانادا نام گرفته است. البته باید از این موضوع اطمینان خاطر کسب کنید که پیش از آمدن به این شهر به خوبی زبان فرانسوی را یاد گرفته باشید، این بدین خاطر است که قریب به ۹۵ درصد مردم این شهر و استان کانادا به زبان فرانسوی تکلم می‌کنند.

اما بد نیست بدانید که ساگنای به علت وجود پارک ملی و مشهور Saguenay Fjord National park شهری خوش منظره و رویایی لقب گرفته است. در این میان شهر سنت کاترینز St. Catherines انتاریو در لیست امن‌ترین و مناسب‌ترین مکان‌ها برای مهاجرت به کانادا قرار دارد. این شهر خوش نام در مجاورت آبشار معروف نیاگارا قرار گرفته و براساس گزارش Statistic Canada از نرخ جرم پایینی برخوردار است. این شهر به خاطر برخورداری از مواهبی نظیر طبیعت زیبا و زندگی شهری جذاب که با هنر رو به رشد و صحنه تئاتر ترکیب شده به  Garden City معروف است؛ و در چند سال اخیر نیز به عنوان مرکز فناوری در منطقه شهرت یافته است

اقتصاد موفق و بازار کار پر رونق

آیا می‌دانستید که کشور کانادا یکی از اعضای اقتصادی G7 است؟ کشور کانادا به همراه کشورهای فرانسه، آلمان، ایتالیا ، ژاپن، انگلیس و آمریکا قدرتمند‌ترین اقتصادهای دنیا را تشکیل می‌دهند. به لطف صنایع در حال رشد فناوری، هوا فضا، کشاورزی و تولیدات صنعتی، هزینه خانه در برخی از مناطق کشور کانادا با کاهش قیمت روبرو شده است. بدین ترتیب در حالی که قیمت خانه در منطقه Fredericton  در حدود ۱۷۳٫۹۰۰ دلار است، خرید خانه در منطقه   Trois Riviers استان کبک ۱۵۳٫۵۰۰ دلار هزینه در بر دارد. این موضوع در کنار نرخ بهره و تورم پایین در کشور کانادا بدین معنی است که در حال حاضر بسیاری از شهروندان و مهاجران ساکن کانادا امکان خرید خانه شخصی خود را خواهند داشت.

همچنین کشور کانادا از برنامه پس اندازی برای خانه اولی‌ها برخوردار است تا با استفاده از حساب بانکی و مزایای ویژه، پس انداز خود را برای خانه رویایی‌شان آماده سازند. با توجه به موارد مذکور، بدون شک تقاضای بالای درخواست ویزای مولتی کانادا در سراسر دنیا و مهاجرت تحصیلی به کانادا امری توجیه‌پذیر و عادی تلقی خواهد شد

امکان همراهی خانواده با متقاضی مهاجرت به کانادا

براساس آخرین اخبار دولت کانادا و طرح محبوب اسپانسرینگ Parent and Grandparent Sponsorship ، جدیدترین هدف مهاجرتی این کشور برای جذب و پذیرش ۲۰٫۵۰۰ والدین و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های مهاجران تنظیم شده است. بر همین اساس مهاجران دارای اقامت دائم می‌توانند به عنوان اسپانسر و پشتیبان مالی برای مهاجرت افراد خانواده خود به کشور کانادا اقدام کنند. البته لازم به ذکر است که طرح‌های Sponsorship دیگری برای دعوت همسر و فرزندان و پشتیبانی کامل از اعضای نزدیک خانواده در این کشور و همچنین انواع ویزای کانادا نظیر ویزای همراه تحصیلی کانادا برای مهاجرت به کانادا وجود دارد که موجب دعوت و ورود ۶۸۰۰۰ مهاجر جدید و تازه وارد به این کشور در سال ۲۰۱۹ می‌شود

 


[ بازدید : 91 ]

روش‌های مهاجرت به آلمان!

يکشنبه 27 مهر 1399
15:43
ساغر


راحت‌ترین روش مهاجرت به آلمان سرمایه گذاری است. در این کشور بستر مناسبی برای فعالیت‌های اقتصادی وجود دارد. با این حال خیلی از دانشجویان هم به تحصیل در این کشور اروپایی فکر می‌کنند. روش‌های مهاجرت به آلمان را با هم مرور کنیم:


مهاجرت تحصیلی

صدها دانشگاه و مراکز علمی در این کشور فعالیت دارند. اگر دنبال مدرک معتبر جهانی هستید، از آلمان غافل نشوید. برای مهاجرت تحصیلی، باید رزومه علمی‌تان را برای دانشگاه یا استاد مورد نظر ارسال کنید. در صورت تایید برای شما پذیرش ثبت نام صادر می‌شود. با این پذیرش می‌توانید به سفارت مراجعه کنید و درخواست ویزای تحصیلی بدهید.


مهاجرت کاری

برای مهاجرت کاری به آلمان دو روش وجود دارد. روش سخت‌تر گرفتن پیشنهاد شغلی است. سخت از آنجایی که آگهی‌های کاری تا 3 ماه فقط در آلمان درج می‌شود. اگر نیروی مورد نیاز پیدا نشد این آگهی برای 3 ماه دیگر در اتحادیه اروپا فعال است. اگر باز هم نیروی مناسب پیدا نشد نوبت به افراد خارجی می‌رسد.


اما در روش دوم شما می‌توانید خودتان حضوری به آلمان بروید و کار پیدا کنید. اگر مهارت بالایی دارید، حتما شانستان را در این روش امتحان کنید. برای شروع باید ویزای 6 ماهه جستجوی کار بگیرید. مهارت انگلیسی و آلمانی، سابقه کار اجرایی، تخصص بالا و شانس شما را برای پیدا کردن کار بالا می‌برد.


مهاجرت سرمایه گذاری

آلمان از کشورهای صنعتی و توسعه یافته اروپاست. پس قطعا با سرمایه‌گذاری در این کشور ضرر نمی‌کنید. یکی از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری در آلمان، ثبت شرکت است. برای اینکار باید طرحی در قالب بیزنس پلن ارائه دهید. در صورت تایید طرح، شما و اعضای خانواده می‌توانید ویزا دریافت کنید. هزینه ثبت شرکت در آلمان حدود 3 تا 4 هزار یورو است. به علاوه شرکت شما باید حداقل 35000 یورو سرمایه اولیه داشته باشد.



مهاجرت با ازدواج

تابعیت فرزند در آلمان براساس خون است. اما راه اقامت از طریق ازدواج وجود دارد. به دلیل سوءاستفاده از این روش، باید بتوانید صحت ازدواج را اثبات کنید. در این نوع اقامت، به همسر خارجی بعد از 3 سال زندگی مشترک در آلمان، تابعیت داده می‌شود.


پناهندگی در آلمان

با درخواست‌های فراوان پناهندگی در آلمان، موردها با دقت بسیار زیادی بررسی می شوند و امکان رد شدن بالاست. در واقع پناهندگی روش مهاجرت نیست. اما افرادی که در خاک خود احساس خطر و ناامنی می‌کنند توسط دولت آلمان حمایت می‌شوند.



شرایط زندگی در آلمان

کشور آلمان چهارمین رتبه در صنعت جهانی را دارد. این ویژگی باعث شده فرصت‌های شغلی در این کشور بسیار مطلوب باشد. هزینه‌های زندگی در آلمان نسبت به کشورهای مشابه‌اش مناسب است (به‌جز اجاره خانه!). از نظر فرهنگی، مردم آلمان بسیار قانونمند هست و باید سعی کنید نظم و برنامه را وارد زندگیتان کنید. یکی از چالش‌های دیگر مهاجرت به آلمان، یاد گرفتن زبان است. تسلط نسبی روی این زبان میانگین 1.5 سال طول می‌کشد. با هر روشی که برای مهاجرت به آلمان اقدام کنید بعد از 5 سال کار و زندگی در این کشور، می‌توانید اقامت دائم بگیرید.


[ بازدید : 101 ]

مزایا و معایب مهاجرت به کانادا!

يکشنبه 27 مهر 1399
15:27
ساغر


مزایای مهاجرت به کانادا

همانطور که گفته شد، دریافت اقامت کانادا و مهاجرت به این کشور، دارای مزایایی است که متقاضی می‌تواند بهترین بهره را از آنها ببرد. در ادامه به شرح برخی از این مزایا می‌پردازیم: 

کانادا از لحاظ قوانین محیطی پیوسته درحال توسعه و رشد بوده و امنیت، آرامش و بی‌طرفی در این کشور رو به افزایش است. از آنجایی که کانادا مانند بریتانیا یا کشور همسایه خود در کشورهایی مانند عراق، افغانستان، لیبی و غیره به جنگ نمی‌رسد، بنابراین از طرف تروریست‌های داخلی و خارجی در امان بوده و خطر جدی این کشو را تهدید نمی‌کند.

کانادایی‌ها به مودب بودن و خونگرم بودن بسیار معروف هستند. بنابراین افرادی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند، می‌توانند از داشتن امنیت در میان مردم کانادا اطمینان پیدا کنند؛ زیرا کانادایی‌ها مهمان‌نواز نیز هستند. همچنین از سیاست کانادا، که کاملاً متعادل بوده و دارای سیاست مرکزی می‌باشد.

سیستم‌های تحصیلات و خدمات درمانی دولتی کانادا، از استانداردهای بسیار بالایی برخوردارند، بصورتی که برخی از شهروندان بریتانیا، خدمات درمانی و تأسیسات مرتبط در کانادا را بهتر از کشور خودشان توصیف کردند. یکی دیگر از مزیت‌های بسیار خوب مهاجرت به کانادا اینست که دولت کانادا در برنامه ویزاهای خود امتیازات ویژه‌ای برای مهاجرت خانوادگی به این کشور در نظر گرفته و افراد مهاجر می‌توانند با دغدغه کمتری با استفاده از ویزای کانادا از نوع خانوادگی همراه با خانوادشان به این کشور نقل مکان کنند. زیرا ثابت شده هر شخصی که همراه با خانواده‌اش به یک کشور خارجی مهاجرت کرده و در آن زندگی می‌کند، از موفقیت بیشتری نسبت به سایرین برخوردار می‌شود.

اقتصاد کانادا مانند اقتصاد کشورهای اروپایی، ایالات متحده، بریتانیا و غیره در بحران اقتصادی جهانی گرفتار نشده و همچنان به کار خود ادامه می‌دهد. دلار کانادا همچنان ارزش بالایی دارد، بازار کار همچنان برای افراد تازه جا داشته و هنوز حس مثبت‌اندیشی در کانادا جریان دارد.

کانادا دارای امکانات عمومی بسیاری از کتابخانه تا پارک‌ها و مکان‌های تفریحی می‌باشد و از این امکانات تفریحی به خوبی نگهداری شده شهروندان کانادا در اوقات فراغت می‌توانند از آنها استفاده کنند و به سپری نمودن اوقات خودشان بپردازند.

در کانادا چهار فصل کاملاً مجزا وجود دارد و برای هر فصل تفریحات خارج از خانه وجود دارد که می‌توانید با انجام آنها، بیشترین استفاده را از هر فصل سال ببرید. به این معنی که بدون درنظر گرفتن شرایط آب و هوایی، در هر زمان می‌توانید از کانادا لذت ببرید، البته بصورت تئوری! لازم به ذکر است که زمستان‌ها در برخی از مناطق کانادا بسیار طولانی و سرد خواهد شد و در همینجا مستقیم به سراغ معایب مهاجرت به کانادا می‌رویم.


 


معایب مهاجرت به کانادا

در مقابل مزایای بسیار اخذ اقامت کانادا، این کشور مشکلاتی را نیز برای ساکنان و مهاجران خود به وجود می‌آورد که ممکن است زندگی در کانادا را برای آنها با دشواری روبرو شود. برخی از این معایب به شرح زیراند:

اولین موردی که ممکن است زندگی در کانادا را کمی سخت کند، آب و هوای این کشور است. از آنجایی که در زمستان اغلب مناطق زمستان بسیار سرد و طولانی می‌شود، ممکن است مهاجران زیادی را دچار سختی کند. اما اگر قصد مهاجرت به مناطق جنوبی و غربی کانادا را داشته باشید، می‌توانید از آب و هوای معتدل‌تری بهره‌مند شوید. بعنوان مثال شهر ونکوور به عقیده مهاجران دارای بهترین آب و هوا در کانادا است. اما همین آب و هوای معتدل نیز دارای نقاط منفی هست و آن تعداد بالای پشه در این مناطق است!

اما پیش از مهاجرت به کانادا، کاغذبازی‌ها و اقداماتی که هر فرد باید در حین دریافت ویزای کانادا انجام بدهد نیز ممکن است طاقت‌فرسا باشد. هرکسی که در پروسه دریافت ویزای کانادا برای زندگی و کار در این کشور قرار داشته، می‌داند که این روند می‌تواند استرس‌زا باشد، وقت زیادی از شما بگیرد و نیازمند صبر و تحمل بالایست. با این حال هنگامی که تمام این مشکلات به پایان برسد، متوجه خواهید شد که ارزش سختی را داشته و از طرف دیگر اغلب متقاضیان مهاجرت به کانادا که تمام مدارکشان کامل است، فرصت زندگی، کار یا تحصیل در این کشور را بدست می آورند. با اینکه روند دریافت ویزای کانادا ممکن است سخت و خسته‌کننده باشد، اما با اینحال باعث دلسرد شدن متقاضیان مهاجرت به کانادا نخواهد شد.

مالیات در کانادا می‌تواند برای بسیاری از افراد کمی بالا باشد. اما با این حال با تغییر و بهبود نحوه زندگی در کانادا می‌توان هزینه‌ها و این مالیات‌ها را کاهش داد. بنابراین به افرادی که تازه به کانادا مهاجرت کردند و با سیستم مالیاتی این کشور آشنا نیستند، توصیه می‌شود با یک حسابدار مشورت نمایند تا تمام هزینه‌هایی که ممکن است میزان مالیات آنها را افزایش دهد، از بین ببرند.


[ بازدید : 113 ]

با مشکلات مهاجرت آشنا شوید!

يکشنبه 27 مهر 1399
15:14
ساغر


بدون شک مهاجرت به کشورهای دیگر سختی ها و درسرهایی دارد. دردسرهایی همچون تفاوت فرهنگی، سختی در ارتباط گرفتن با مردم آن کشور، تحصیل، پیدا کردن شغل مناسب و خلاء حضور دوستان و خانواده و .. عموما برای مهاجرین اتفاق می افتد. هرچند که این معضلات در کشورهای مختلف متفاوت است اما در اینجا قصد داریم تا به بررسی جوانب کلی مشکلات مهاجرت بپردازیم.


1) احساس تنهایی

از شایع ترین مشکلات مهاجرت  می توان به احساس تنهایی اشاره کرد. حتی اگر برای رسیدن به کشور مقصد انگیزه و شوق بسیاری هم داشته باشید باید خودتان را برای دلتنگی و احساس غربت آماده کنید. این احساس زودتر از چیزی که فکر میکنید به سراغتان می آید! احساس دلتنگی برای اعضای خانواده تان، برای دوستانی که با آنها زندگی کرده اید و حتی زبانی که با آن صحبت می کردید و یا مکان هایی که با آنها خاطره داشته اید، شما را احاطه می کند! قبل از مهاجرت حتما آمادگی روحی و روانی لازم را برای برخورد با این موضوع در خود ایجاد کنید.



2) زبان کشور میزبان

حتما قبل از سفر به فکر آموزش زبان کشور مقصد خود افتاده اید. هرچقدر هم که مهارت گفتاری و نوشتاری زبان کشور میزبان را کسب کرده باشید با با ورود به آن کشور در ارتباط گرفتن کلامی دچار مشکل خواهید شد! چون گفتارهای عامیانه مردم بومی متفاوت است و تا یادگیری آنها در خرید، ارتباط گرفتن با اشخاص، در مدرسه و دانشگاه ها و .  قطعا کمی اذیت خواهید شد. شاید بتوان زبان را یکی از مهمترین مشکلات مهاجرت عنوان کرد.


3) شهروند درجه 2

یکی دیگر از مشکلات مهاجرت برای ما ایرانی ها شهروند درجه 2 بودن است! ما ایرانی ها خود را مهد تمدن می دانیم و در کشور خود حق شهروندی کامل را داریم اما در عموم کشورهای اروپایی و آمریکایی شهروند درجه 2 محسوب میشویم! شما حتی اگر اقامت قانونی داشته باشید و هرچقدر هم از لحاظ علمی و شغلی سطح بالایی داشته باشید، قطعا تبعیضاتی بین شما و مردم بومی آن کشور در سیستم های قضایی و یا سیاسی ( این میزان در کشورهای مختلف متفاوت است) آن کشور وجود دارد. حتی برخی از مردم آن کشور ممکن است شما را به عنوان یک خارجی که از امکانات آنها استفاده می کنید بشناسند و رفتارهای خشونت آمیزی از خود در برخورد با شما نشان دهند! حتما قبل از مهاجرت با قوانین شهروند درجه 2 در آن کشور آشنا شوید و فرهنگ مهاجر پذیر بودن مردمان آن را بررسی کنید تا آمادگی لازم در این خصوص را کسب کرده باشید.


4) تفاوت دین و فرهنگ

این موضوع یکی از بزرگترین مسایلی است که باید قبل از مهاجرت به آن توجه کنید. با توجه به اینکه عموم مردم ایران مسلمان هستند باید قبل از سفر توجه کنید که در کشور مقصد اسلام هراسی وجود دارد یا خیر! تا مورد آزار و اذیت مردمان بومی آن کشور قرار نگیرید! از طرفی تفاوت فرهنگی را نیز در نظر بگیرید. شاید مسئله ای ساده به نظر برسد اما از نحوه لباس پوشیدن تا یک سلام ساده و پرسیدن سوال ممکن است برای شما مشکل ایجاد کند ! ممکن است رفتاری در آن کشور بی احترامی تلقی شود و یا پیگیری قانونی داشته باشد. پس حتما قبل از سفر با فرهنگ مردم آن کشور آشنا شوید.


5) معضلات کاری

اگر قبل از مهاجرت شغل خود را پیدا نکرده باشید ممکن است در آن کشور بیکار بمانید! یکی از مشکلات مهاجرت مسئله شغل است و عموما کشورها، مردمان خود را در اولویت شغلی قرار می دهند. حتی ممکن است گاهی مهارت مورد نیاز آن کشور با مهارت های شخصی شما متفاوت باشد. پس قبل از سفر از هماهنگی مهارت خود با میزان نیاز آنها اطلاعات کسب کنید.



6) قوانین کشور مقصد

اگر قبل از سفر قوانین کشور مقصد را مطالعه نکردید خود را برای مشکلات زیادی آماده کنید! کشورهای مختلف قوانین متفاوتی دارند. از قوانین و جرایم رانندگی تا ساده ترین اتفاقات قانونی را مطالعه کنید.



7) بی پولی

از دیگر مشکلات مهاجرت بیشتر بودن هزینه زندگی روزمره می باشد. برای حل این معضل نحوه خرج و مخارج خود را با دقت برنامه ریزی کنید تا به بی پولی بر نخورید! در کشور مقصد خبری از دوست و آشنا نیست که بتوانید به صورت دستی از آنها قرض بگیرید! نوع هزینه مسکن، مالیات، آب، برق و انرژی عموما پر هزینه تر از ایران می باشد و باید در مصرف آنها صرفه جویی کنید.


[ بازدید : 75 ]

4 ويژگي كه براي انتخاب نام برندتان بايد در نظر داشته باشد!

شنبه 25 مرداد 1399
13:28
ساغر

4 ويژگي كه براي انتخاب نام برندتان بايد در نظر داشته باشد!


1) بايد در يادها بماند. 

اولين ويژگي كه نام برند شما بايد داشته باشد اين است كه بايد در خاطره هاي مشترياني كه نام آن را شنيده اند بماند. اين نام بايد به گونه اي باشد كه افرادي كه به عنوان مشتري به شركت شما مي آيند بايد بتوانند تا اين نام را در ذهنشان به خاطر بسپارند.

البته انتخاب كردن نامي كه براي برند انتخاب مي كنيد بستگي به پارامترهاي مختلفي دارد از جمله انتخاب اين نام بستگي به نوع تجارت و شركتي كه داريد و نوع فرآورده هايي كه توليد مي كنيد (و يا نوع سرويس هايي كه ارايه مي دهيد) و عوامل مختلف و متعدد ديگري دارد ولي شما بايد با توجه به تمام اين پارامترها و عوامل كاري كنيد كه نام برندي كه براي خودتان انتخاب مي كنيد به گونه اي باشد كه افرادي كه به عنوان مشتريان شما شناخته مي شوند بتوانند آن را به خاطر بسپارند. معمولا گفته مي شود كه نام هايي كه كمتر از سه بخش هستند؛ بيشتر از نام هايي كه داراي چهار بخش يا بيشتر از چهار بخش هستند در يادها مي مانند بنابراين كوتاه بودن نام را فراموش نكنيد!


2) "منحصر به فرد بودن" عامل مهمي است! 

يكي ديگر از عواملي كه در بالا بردن و يا پايين آوردن كيفيت نام برند تاثير بسيار زيادي دارد منحصر به فرد بودن اين نام مي باشد. شما بايد كاري كنيد كه نام برندتان منحصر به فرد باشد. به اين معني كه با توجه به نوع شركتي كه داريد و نوع كارهايي كه انجام مي دهيد بايد نام برند را به گونه اي انتخاب كنيد كه نسبت به نام هاي ديگري كه در اين رابطه وجود دارند حالت منحصر به فرد بودن بيشتري داشته باشد. به عنوان يك مثال بسيار مناسب از نامي كه حالت منحصر به فرد دارد؛ نام برند "گوگل" را درنظر مي گيريم. اين برند داراي نامي كاملا منحصر به فرد مي باشد كه نشان دهنده اين است كه اين نام نام موفقي در اين رابطه مي باشد.

بنابراين در صورتي كه شما مي خواهيد نامي را براي شركتتان انتخاب كنيد بهتر است كاري كنيد كه اين نام حالت منحصر به فرد داشته باشد كه البته در اينجا ميزان خلاقيتي كه فرد دارد هم مي تواند تاثير زيادي را بر روي منحصر به فرد بودن اين نام داشته باشد و در اين راه بايد خلاقيت خودتان را هم نشان دهيد.


3) به كوتاهي نام توجه كنيد. 

از ديگر پارامترهايي كه بايد حتما به هنگام انتخاب كردن نام يك شركت به آن توجه داشته باشيد؛ كوتاه بودن نام است. به عنوان مثال، نام ناسا را درنظر بگيريد. NASA مخفف عبارت National Aeronautics and Space Administration به معني "مديريت بخش هوانوردي و فضايي ملي" مي باشد كه به صورت خلاصه حرف اول از هر كدام از كلمات اين عبارت انتخاب شده است و نهايتا يك نام ساده و كوتاه بوجود آمده است كه ما آن را به عنوان ناسا مي شناسيم. بنابراين حتي در صورتي كه شما بخواهيد نام هايي را براي شركت خودتان انتخاب كنيد كه داراي بخش هاي طولاني باشند مي توانيد با مخفف كردن آنها را كوتاه كنيد. مثال ديگري در اين رابطه شركت Skype مي باشد. اين نام مخفف عبارت Sky Peer-to-Peer مي باشد كه اشاره به تكنولوژي دارد كه در آن مي توان با استفاده از تجهيزات هوايي كاري كرد كه افراد به صورت تصويري با همديگر تماس برقرار كنند. اما اين نام به صورت مخفف بكار برده شده است به اين دليل كه استفاده نام به اين شيوه مي تواند مفيدتر باشد.


4) زبان محلي خودتان را هم درنظر داشته باشيد. 

درست است كه انگليسي زبان رسمي در بسياري از مجامع مي باشد ولي شما مي توانيد براي اينكه ارتباط صميمي تري را با مشتريانتان برقرار كنيد در برخي از اوقات از زبان غيرانگليسي هم استفاده كنيد. به عنوان مثالي در اين رابطه مي توان BMW را مثال زد. اين نام مرتبط با واژه هاي غيرانگليسي Bayerische Motoren Werke مي باشد. و يا مثال ديگر در اين رابطه شركت Ikea مي باشد.

در هر صورت، بايد به اين نكته توجه داشته باشيد كه يكي از مهم ترين پارامترهايي كه مي تواند در آينده تعيين كننده ميزان موفقيت و يا شكست شما در كارهايتان باشد؛ پارامتر نامي است كه شما براي برندتان انتخاب مي كنيد. در صورتي كه نامي كه براي برندتان انتخاب كرده ايد مناسب باشد و به گونه اي باشد كه توجه مخاطبين به آن جلب شود؛ مي توانيد انتظار داشته باشيد كه كارتان به خوبي پيش رود و در صورتي كه پارامترهاي ديگر را هم داشته باشيد؛ مي توانيد يك شركت موفق داشته باشيد اما در صورتي كه نامي كه براي برندتان انتخاب مي كنيد نامي نامناسب باشد حتي در صورتي كه پارامترهاي ديگر را هم رعايت كنيد؛ شانس موفقيتتان پايين است.


[ بازدید : 106 ]

9 نکته مهم که برای نوشتن پایان نامه باید به آن توجه داشته باشید.

يکشنبه 19 مرداد 1399
15:07
ساغر

 

9 نکته مهم که برای نوشتن پایان نامه باید به آن توجه داشته باشید.

 

1) برای خودتان یک برنامه ریزی منظم درست کنید.

هیچ کاری بدون برنامه‌ریزی دقیق و منظم پیش نمی‌رود. مخصوصاً کارهای علمی کارهایی هستند که شما برای اینکه آنها را انجام دهید باید حتماً برای انجام دادنشان برنامه ریزی دقیق و منظم داشته باشید. بنابراین برای اینکه این کار انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری را بتوانید به خوبی پیش ببرید؛ باید در ابتدا برای خودتان یک برنامه ریزی منظم داشته باشید. در این برنامه ریزی منظم باید برای خودتان مشخص کنید که هر بخش از کار را در چه زمانی باید به اتمام برسانید. این کار به شما کمک می کند تا دقیقا بدانید که می خواهید چکار کنید و وقتی که برای این کار گذاشته‌اید به هدر نرود و کار انجام پایان نامه  به خوبی پیش برود.

البته شما باید سعی کنید تا به این برنامه ریزی که برای خودتان انجام داده اید عمل کنید تا این برنامه ریزی برای شما حالت جدی پیدا کند. در غیر این صورت خودتان برای برنامه ای که برای خود ایجاد کرده اید ارزشی قایل نمی‌شود بنابراین وقتتان به هدر می‌رود. پس داشتن یک برنامه‌ریزی منظم برای انجام کارها یکی از مهم ترین نکته هایی است که شما برای نوشتن پایان نامه باید درنظر داشته باشید.

2) بدون ترس شروع به نوشتن پایان نامه کنید.

اکنون که برای خودتان یک برنامه منظم ایجاد کرده‌اید زمان آن رسیده است که بدون اینکه کوچکتری واهمه ای از انجام کار داشته باشید؛ شروع به نوشتن پایان نامه کنید. بسیاری از افراد هستند که هنگامی که به این مرحله می‌رسند دچار مشکل می‌شوند، بنابراین ممکن است تنها در مرحله برنامه ریزی متوقف شوند و هرگز برنامه‌های خودشان را عملی نکنند. این موضوع به این دلیل است که این افراد از انجام دادن کار به شیو عملی شدیداً می‌ترسند. شما نباید از این دسته افراد باشید. شما باید بدون ترس شروع به نوشتن پایان نامه کنید و کار را به شکل عملی انجام دهید. نداشتن ترس از انجام پایان نامه به شیوه عملی خصوصیتی است که در صورتی که می‌خواهید یک پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری باکیفیت و مناسب داشته باشید باید این خصوصیت را داشته باشید. شما باید دلایلی را که منجر شده اند که شما در کارتان تأخیر داشته باشید بشناسید و سعی نمایید تا این دلایل را بررسی و برطرف کنید و به این شیوه کار عملیتان را آغاز کنید.

3) فراموش نکنید که آن چه که می‌نویسید؛ پایان نامه نهایی شما نیست و تنها چک نویس شماست!

بسیاری از افراد هستند که فکر می‌کنند که در صورتی که کار را به صورت عملی انجام دهند و در صورتی که پایان نامه شان را بنویسند دیگر نمی توانند آن را تغییر دهند! این تصور یک تصور کاملاً اشتباه است به این دلیل که شما باید بارها و بارها پایان نامه خودتان را بنویسید و دوباره آن را تغییر دهید. این مرحله ها مرحله های کلیدی هستند که هر فردی که می خواهد پایان نامه بنویسد باید این مرحله ها را طی کند. بنابراین شما هم باید این مرحله ها را طی کنید. دوباره و دوباره نوشتن پایان‌نامه و تغییر دادن آن به شکل مداوم یک موضوع عادی برای افرادی است که می‌خواهند پایان نامه بنویسند. بنابراین سعی کنید در نوشتن اولین چک نویس‌های پایان نامه تان وسواس نداشته باشید و فکر نکنید که دیگر نمی‌توانید آن را تغییر دهید! چون حقیقتاً این گونه نیست. حقیقت این است که در طول مدتی که دارید بر روی پایان نامه کار می کنید بارها و بارها آن را تغییر خواهید داد، بنابراین نگران وجود مشکلاتی در نسخه‌های اولیه و چک نویس‌ها نباشید.

4) انعطاف پذیر باشید.

یکی از مهم ترین و کلیدی ترین نکته هایی که در این زمینه باید در نظر داشته باشید این است که شما باید در کار انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری انعطاف داشته باشید. به این معنی که در صورتی که در طول پروسه برنامه ریزی‌تان برایتان مشکلی پیش آمد، باید سعی کنید تا این مشکل را حل کنید بدون اینکه احساس کنید که از برنامه تان عقب افتاده اید و بدون اینکه احساس ترس و یا افسردگی داشته باشید. به عنوان مثال، ممکن است شما برای خودتان یک برنامه ریزی کرده باشید که تا زمان مشخصی، میزان مشخصی از کار پیش بروید. اما در میانه راه برایتان اتفاقی بیفتد که به طور کلی مسیر برنامه ریزی شما را تغییر دهد. در چنین وضعیتی، شما در صورتی که انعطاف پذیری لازم برای این کار را نداشته باشید ممکن است دچار مشکل شوید و ممکن است از ادامه راه منصرف شوید و یا اینکه ممکن است فکر کنید که ادامه دادن این کار برایتان بیهوده می باشد. این در صورتی است که اگر شخص انعطاف پذیری باشید به راحتی می توانید این مشکل خودتان را حل کنید و به راهتان ادامه دهید.

5) بخش مقدمه پایان نامه را آخر همه بنویسید.

نوشتن بخش مقدمه برای پایان نامه تان کار آسانی می باشد. بنابراین بهتر است که به سرعت از این بخش عبور کنید و به سراغ بخش‌های دیگری بروید که برایتان سخت‌تر می‌باشد. این موضوع مخصوصاً برای آن دسته از دانشجویانی که قصد دارند تا پایان نامه‌هایی بنویسند که از نظر محتوایی خیلی سنگین می باشند صدق می‌کند. در چنین مواردی شما باید در ابتدا به سراغ بخش سنگین و سخت کارتان بروید و بخش راحت پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری که همان بخش معرفی و مقدمه می باشد را برای آخر کار رها کنید.

در صورتی که شما بخواهید بخش‌های پایان نامه را به ترتیب انجام دهید؛ ممکن است در ابتدا که نوبت به بخش اول کار است (بخش مقدمه) زمان زیادی را صرف این بخش کنید بنابراین وقتی که به بخش های سخت کار (که در حقیقت بخش های اصلی و بدنه اصلی پایان نامه می باشند) رسیدید؛ وقت کمی داشته باشید که به این بخش ها بپردازید بنابراین همین موضوع ممکن است باعث شود که در نوشتن پایان نامه دچار مشکل شوید و یا اینکه پایان نامه ای که می نویسید از کیفیت مطلوبی برخوردار نباشد. بنابراین سعی کنید بخش اصلی پایان نامه را اول از همه انجام دهید.

6) به خودتان استراحت بدهید.

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که افرادی که می خواهند پایان نامه بنویسند مرتکب می شوند این است که آنها فکر می‌کنند که کار نوشتن پایان نامه کاری است که باید آن را بدون استراحت کردن انجام داد. این موضوع یک اشتباه بزرگ است. در صورتی که شما فکر می‌کنید که کار پایان نامه نویسی را باید بی وقفه و بدون داشتن تفریحات انجام دهید سخت در اشتباه می‌باشید! حقیقت این است که شما باید برخی اوقات به خودتان استراحت دهید. در صورتی که تا جایی کار کردید و متوجه شدید که ذهنتان خسته شده است؛ وقت آن رسیده است که به خودتان استراحت بدهید تا خستگی ذهنتان از بین برود و دوباره برگردید و کار را از سر بگیرید. به عنوان مثال در صورتی که احساس کردید که ذهنتان خسته شده است می توانید آن روز را به طور کامل استراحت کنید و به تفریح بروید و یا هر کار دیگری که می تواند منجر شود که شما دوباره تمرکزتان را باز می‌یابید انجام دهید. این کار به شما کمک می کند تا بتوانید دوباره با دقت بیشتر و تمرکز بیشتری کارتان را از سر بگیرید.

7) سعی کنید از همان ابتدای کار، هر چند وقت یک بار فیدبک بگیرید.

از دیگر کارهایی که افرادی که پایان نامه می‌نویسند باید انجام دهند این است که آنها باید حتماً هر چند وقت یک بار، کار خودشان را به استادان راهنما و یا افرادی که قرار است آنها را برای انجام پایان‌نامه راهنمایی کنند نشان دهند تا سعی کنند، راهنمایی‌های مناسبی را درباره چگونگی انجام ادامه کار از آنها بگیرند. عمل کردن به این توصیه خیلی مهم است به این دلیل که ممکن است که شما در برخی از مراحل انجام کار نوشتن پایان نامه اشتباهاتی انجام دهید که خودتان هم نفهمیده باشید که این اشتباهات را انجام داده اید و سپس در صورتی که هر چند وقت یک بار در طول پروسه انجام پایان نامه آن را به استاد راهنما نشان دهید و سعی کنید تا از او کمک بگیرید؛ مشکلی برایتان پیش نخواهد آمد. اما در صورتی که چنین اشتباهی را مرتکب شده باشید و پیش استاد راهنما نروید؛ برایتان مشکل ایجاد می‌شود و اشتباهتان ادامه پیدا می‌کند و در این صورت ممکن است کارتان شدیداً خراب شود.

8) مراقب سلامتی خودتان باشید.

این که شما می خواهید برای خودتان یک پایان نامه بنویسید دلیل نمی شود که اصلاً توجهی به سلامتی خودتان نکنید! شما باید این نکته مهم را درنظر داشته باشید که در صورتی که می‌خواهید یک پایان نامه خوب بنویسید؛ بهترین روش این است که سلامتی فیزیکی و روانی خودتان را حفظ کنید. یک ضرب المثل قدیمی است که می‌گوید: "عقل سالم در بدن سالم است" بنابراین در صورتی که می‌خواهید کارتان را به خوبی انجام دهید باید بدن سالمی هم داشته باشید و به وضعیت جسمانی خودتان اهمیت دهید و همچنین سلامتی فیزیکی خودتان را نیز تضمین کنید.

شما به عنوان فردی که می خواهد پایان نامه بنویسد باید در کنار برنامه‌های معمولی که دارید برنامه های ورزشی را هم داشته باشید و در کارتان قرار دهید. به عنوان مثال می‌توانید برای خودتان برنامه های روزانه پیاده روی و یا برنامه‌های دیگر ورزشی و مفرح را قرار دهید که به بدنتان کمک شود که سالم تر بمانید. علاوه بر آن شما اید به اندازه کافی بخورید، به اندازه کافی بخوابید و فعالیت‌های فیزیکی روزمره خودتان را داشته باشید. حتی یک نرمش چند دقیقه ای در کنار کارتان هم می‌تواند به شما کمک زیادی بکند.

9) از استاد راهنما به خوبی استفاده کنید.

آخرین مورد که البته کم اهمیت ترین مورد هم نمی باشد(حتی می توان گفت که یکی از مهم ترین نکته هایی است که باید به هنگام انجام پایان‌نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری به آن توجه داشته باشید) استفاده از استاد راهنماست. البته درست است که وقتی که می خواهید پایان نامه بنویسید منابع و مراجع زیادی را در اختیار دارید؛ اما بهتر است حتماً بدانید که چگونه از استاد راهنما استفاده کنید. شما باید همواره با این استاد راهنما در ارتباط باشید و سعی کنید تا از این فرد راهنمای و کمک های لازم را بگیرید. در غیر این صورت کارتان با سختی‌هایی مواجه خواهد شد و نخواهید توانست تا کار را به شیوه ای که دوست دارید انجام دهید. این استاد راهنما فردی است که تجربه زیادی در حوزه کاری شما دارد و می تواند به شما کمک زیادی بکند. این فرد آماده است تا به تمام سوالاتی که شما در این زمینه دارید پاسخ دهد و البته شما باید کار را خودتان انجام دهید و در صورتی که سوالی برایتان پیش آمد از او بپرسید. شما باید یاد بگیرید که چگونه از او استفاده کنید و چگونه از اطلاعاتش استفاده نمایید و از او کمک بگیرید.


[ بازدید : 527 ]

چطور یک بیزینس پلن برای مهاجرت بنویسیم؟

شنبه 14 تير 1399
12:01
ساغر

چطور یک بیزینس پلن برای مهاجرت بنویسیم؟


چالش‌هایی که مهاجران هنگام تلاش برای راه اندازی یک تجارت کوچک با آن روبرو هستند بسیار متنوع است. البته تفاوت‌های فرهنگی، عدم وجود شبکه‌های حمایتی، عدم توانایی در گرفتن وام بانکی و چالش در انتخاب شغلی مناسب در عرصه بین المللی، همگی مشکلات زیادی را به دنبال دارند. اما چالش شماره یک ممکن است عدم برنامه ریزی مناسب برنامه کسب و کار باشد.

بیزینس پلن که به عنوان ابزاری اساسی برای کارآفرینی در نظر گرفته می شود، می‌تواند به معنای واقعی کلمه کسب و کار یک نفر را متحول ساخته یا آن را نابود سازد.

نحوه نوشتن بیزینس پلن برای مهاجرت

قالب اصلی برای نوشتن بیزینس پلن مشابه است  که شامل بیانیه چشم انداز، یک مأموریت، یک برنامه مالی، یک برنامه بازاریابی و موارد دیگر. شما می‌توانید برای نوشتن بیزینس پلن قالب‌هایی را با سؤالات آسان برای پاسخ به صورت آنلاین پیدا کنید که این امکان را می دهد تا خلاها را پر کنید. اما آیا واقعاً ساده است؟ اگر چنین است، چرا برخی از برنامه‌های تجاری منجر به موفقیت می‌شوند، در حالی که برخی دیگر نه؟ در ادامه مروری بر عناصر اصلی بیزینس پلن عالی ارائه می شود.

چشم انداز و رسالت

نوشتن بیانیه چشم انداز و ماموریت بخش آسان یک بیزینس پلن است. بیانیه چشم انداز در اصل این است که چگونه می‌توان برای مثال در پنج سال آینده پیشرفت داشت. در تعریف چشم انداز، به همه رویاها، اهداف و شغل خود فکر کنید. با فرض افتتاح یک فروشگاه، باید تمامی اطلاعات را در این ارتباط وارد کنید تا اینکه مشکلی در آینده به وجود نیاید.

در نوشتن بیزینس پلن ماموریت به این معناست که با هدف شرکت آشنا شده و نحوه عملکرد آن را چگونه می بینید. هدف شما در رابطه با یک فروشگاه می‌تواند اینطور باشد "کلیه محصولات ما تضمین شده است، کارکنان ما دارای بالاترین توانایی کاری هستند و در شهر به عنوان بهترین مکان برای انجام بهترین خدمات و کالاها شناخته شده‌ایم." مأموریت شما باید واضح، معنادار از نظر اجتماعی و قابل اندازه گیری باشد.

برنامهریزی برای کارمندان

در نوشتن بیزینس پلن مرحله بعدی به پرسنل مربوط می‌شود. این مورد مشخص می‌کند چه کسی شرکت را اداره می‌کند و نوع کارمندانی را که استخدام خواهید کرد، تعیین می‌کند. همچنین پیش بینی های شما برای رشد آینده از نظر کارمندان را توصیف می کند. غالباً وقتی در حال نوشتن بیزینس پلن هستید، آخرین چیزی که مردم درباره آن فکر می‌کنند این است که "چگونه می توانم با موفقیت کنار بیایم؟" بیشتر توجه خود را به خرید می کنند، اما تعداد کمی از آنها برای آن آماده می‌شوند. باید برای رشد در شغل خود آمادگی داشته باشید.

بازاریابی کسب و کار

بیزینس پلن خودتان را در اختیار داشته باشید. برنامه بازاریابی غالباً بزرگترین موانع برای تازه واردان است. در یک کشور جدید با روش‌های مختلف انجام کارها نسبت به آنچه در کشور خود عادت کرده‌اید روبرو می‌شوید. شما باید با متخصصان مشورت کنید تا ببینید کدام روش در صنعت خاص شما کار می‌کند. ارزش پولی که برای این قسمت اختصاص داده می شود بسیار زیاد است و باید بر نحوه اختصاص آن مدیریت کاملی اعمال شود.

بازار هدف

بعنوان یک برنامه افزودنی در نوشتن بیزینس پلن، تعیین این که چه نقشی در بازاریابی دارید، بسیار مهم است. این قسمت بر جنبه جمعیتی استوار است. آمار جمعیتی نوعی داده است که برای تعیین خریدار محصول مورد استفاده قرار می گیرد. این آمار معمولاً مبتنی بر سن، نژاد، جنسیت، وضعیت اشتغال، موقعیت مکانی و غیره است.

روانشناسی در تعیین مشتری هدف حائز اهمیت است. روانشناسی در واقع نگرش مشتری، شخصیت، علایق، فعالیت‌ها و نظرات است. ترکیب این دو باعث می شود تا مشتری راحت تر شناسایی شده و فروش آسانتر شود. در تعیین بازار هدف بهتر است از مشاوره بیزینس پلن کمک بگیرید.

برنامه ریزی تجاری خود را دنبال کنید.

با تمام این استراتژی‌ها و تجزیه و تحلیل‌ها، گام بعدی ایجاد یک برنامه عملی تحت اللفظی است. این روش برای تنظیم اهداف عملیاتی شما کارایی فوق العاده ای خواهد داشت. اولین قدم این است که اهداف خود را با شرایط و مهلت‌های زمانی مشخص قرار دهید. اما در برنامه اقدامی خود خاص و واقع بین باشید. به عنوان مثال، در ماه اول، اهداف شما ممکن است ایجاد کارت ویزیت و شروع به طراحی وب سایت باشد. در مرحله بعد، این امر می‌تواند اولین تلاش برای بازاریابی شما از طریق شبکه های اجتماعی باشد. یک برنامه عملیاتی باید ماه به ماه تقسیم شود و روند کاری خود را در طی 12 تا 18 ماه آینده انجام دهید.

برای کارآفرینانی با برنامه مشخص و چشم انداز مثبت، جابجایی یا شروع کار در خارج از کشور می تواند یک تجربه برای تغییر در زندگی باشد. علاوه بر معرفی ایده یا چشم انداز جدید به بازارهای مختلف، می‌توانید از تمام مزایای تجربه یک فرهنگ و شیوه زندگی جدید و روش‌های مختلفی که این امر می‌تواند آگاهی و بهبود بخش کسب و کار شما باشد بهره مند شوید. ساده ترین راه برای دستیابی به این امر ویزای کارآفرینی است و گزینه های بسیار خوبی برای انتخاب وجود دارد. چندین دلیل برای دنبال کردن ویزای کارآفرینی وجود دارد. در این مسیر توصیه میشود از مشاوره بیزینس پلن بهره لازم را ببرید.


[ بازدید : 97 ]

نحوه نگارش طرح توجیهی

دوشنبه 2 تير 1399
11:51
ساغر

 

نحوه نگارش طرح توجیهی

 

آیا شما نحوه نوشتن طرح توجیهی را می‌دانید؟  یک طرح توجیهی طرحی کلی از مهم‌ترین مسائل مربوط به یک ایده کسب و کار است و هدف آن شناسایی عواملی است که مانع موفقیت شما در بازار کار می‌شود. به عبارت دیگر، طرح توجیهی تعیین می‌کند آیا یک ایده کسب و کار ایده‌ای معقول است یا نه.

طرح توجیهی تمامی اطلاعات ضروری برای طرح کسب و کار را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. طرح توجیهی تمامی اطلاعات ضروری برای طرح کسب و کار را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. هدف از اجرای هر طرح توجیهی کسب سود و منفعت است؛ از اینرو به منظور دست‌یابی به معیار و شاخص مناسب جهت تعیین سوددهی و یا عدم سوددهی طرح‌ها، مجموعه‎ای از شاخص‌های مالی و اقتصادی در طی سال‎ها‎ی قبل توسط کارشناسان و اقتصاددانان بزرگ تعریف و استفاده شده است. هدف از آنالیز مالی طرح امکان‌سنجی در گزارشات توجیهی نیز کسب شاخص‌های مالی و اقتصادی به منظور تصمیم‌گیری صحیح‎ می‎‎باشد. در تجزیه و تحلیل مالی، استفاده از هزینه‌های سرمایه‌گذاری، هزینه‌های تولید، درآمد سالیانه پیش‌بینی شده برای طرح و سایر مبانی و مفروضات مورد نیاز برای انجام محاسبات، صورت حساب سود (زیان)، صورت گردش وجوه نقد، ترازنامه پیش‌بینی شده، تهیه و تنظیم‎ می‎‎شود.

در نوشتن طرح توجیهی، معمولاً نظر افراد تصمیم گیرنده را به سمت مسیری خاص سوق می‌دهند. بسیاری از اوقات تنها یک مسیر فعالیت وجود دارد، ولی باید تغییراتی در این وضعیت صورت گیرد. لذا باید در روند آماده سازی طرح توجهی باید نکاتی را مد نظر قرار دهید.

کامفار و نگارش طرح توجیهی

کامفار نرم‌افزاریست که برای مطالعات اقتصاد مهندسی مانند امکان‌سنجی و طرح‌های توجیه فنی و اقتصادی، شبیه‌سازی و تحلیل فرآیندهای مالی بکار می‌رود. این نرم‌افزار توسط سازمان توسعه صنعتی سازمان ملل متحد تدوین شده ‌است.

طرح تجاری و پیش بینی درآمد و برآورد هزینه پروژه‌های صنعتی، معدنی، کشاورزی، زیربنایی، دریانوردی و غیره با استفاده از نرم افزار کامفار انجام می‌پذیرد. نرم افزار تخصصی کامفار یک برنامه کامپیوتری است که سازماندهی و محاسبه گزارشات مالی و اقتصادی را آسانتر می‌سازد. این نرم افزار بر اساس مطالعات امکان سنجی و یا به عبارتی توجیه‌پذیری و یا قابل اجراء بودن و یا نبودن طرح و مطالعات فرصت‌یابی برای هر طرح صنعتی و معدنی طراحی گردیده است. نتایج این نرم افزار بیانگر جذابیت اقتصادی طرح بر اساس محدود و یا نامحدود بودن بودجه اقتصادی سازمان مجری می‌باشد.

ورودیهایی نرم افزار کامفار در نگارش طرح توجیهی

  • تعریف پروژه
  • برنامه ریزی زمانی (فاز ساخت، فاز بهره برداری)
  • محصولات
  • واحدهای پولی داخلی و خارجی
  • تورم داخلی و خارجی
  • مشارکت‌های داخلی و خارجی
  • نرخ تنزیل سهام دار
  • هزینه‌های ثابت سرمایه گذاری شامل: ( خرید زمین، محوطه سازی و بهبود زمین، کارهای عمرانی و ساختمان‌ها، ماشین آلات و تجهیزات کارخانه، تجهیزات خدماتی و جانبی کارخانه، حفاظت‌های زیست محیطی، هزینه‌های سربار، هزینه‌های قبل از بهره برداری و هزینه‌های پیش بینی نشده).
  • هزینه‌های تولید شامل: (مواد خام، ملزومات کارخانه، تسهیلات، انرژی، قطعات یدکی مصرف شده، تعمیرات و نگهداری، حق امتیاز، دستمزد، مالیات، هزینه سربار کارخانه، هزینه‌های اداری، هزینه های اجاره بلند مدت، هزینه‌های بازار یابی).
  • برنامه فروش داخلی و خارجی
  • سرمایه در گردش
  • منابع تأمین مالی کوتاه مدت و دراز مدت
  • مالیات، یارانه

خروجی‌های نرم افزار کامفار

  • بررسی‌های مالی
  • برآورد سرمایه‌گذاری ثابت
  • برآورد سرمایه در گردش
  • برآورد هزینه سالیانه تولید
  • برآورد استهلاک سالیانه سرمایه گذاری
  • برآورد کل سرمایه مورد نیاز طرح
  • برآورد قیمت تمام شده به تفکیک هزینه‌ها

یک طرح توجیهی به طور معمول چندین بخش دارد که در ادامه به آنها اشاره می شود.

مقدمه: شما باید افراد تصمیم گیرنده را برای بررسی گزینه پیشنهادیتان متقاعد کنید. حتی باید طوری بخش اول تحقیق را شروع کنید که آنها را برای خواندن باقیمانده بخش‌ها ترغیب سازد. در این بخش توضیح دهید که در صورت پیاده سازی طرح، چه مزایا و کارکردهایی نصیب شرکت یا سازمان خواهد شد.

معیارها/ محدودیت‌ها: شما باید به دقت تمامی معیارهای مرتبط با بازده‌های ایده آل طرح را مشخص سازید. این کار به شما امکان می‌دهد تا تصمیمات منطقی و کاربردی را اتخاذ نمایید. این معیارها را می توان در نوشتن طرح توجیهی به نمایش گذاشت. در ابتدا باید معیارها را به چندین بخش تقسیم کنید. این کار در صورت نگارش طرح توجیهی مبسوط بسیار کمک حال خواهد بود. همچنین می‌توانید معیارها را در کل طرح توجیهی تقسیم کنید تا اینکه تناسب لازم برای ارائه آنها به وجود آید. باید این مسئله را به خاطر داشته باشید که فارغ از استراتژی مورد استفاده در طرح توجیهی، باید در مورد ارائه معیارها کاملاً اطمینان حاصل نمود. این کار به مخاطب نشان می‌دهد که شما بر کل طرح کنترل دارید و چیزی را فراموش نمی‌کنید.

روش کار: ارائه حقایق دقیق و متناسب از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. شما باید به منابع معتبر مورد استفاده و همچنین روش کار خودتان به طور کامل اشاره کنید. بدون یک روش کاری مطمئن و منابع معتبر، طرح توجیهی شما فاقد هرگونه اعتبار خواهد بود. در این بخش باید کاملاً توضیح دهید که چه مراحلی را برای انجام پروژه نهایی مد نظر قرار می‌دهید. روش کار در واقع بخش اصلی طرح توجیهی به شمار میرود چون دقیقاً توضیح می‌دهد که چه قدم هایی توسط شما به عنوان انجام دهنده پروژه پشت سر گذاشته خواهد شد.

مرور گزینه‌های جایگزین: شما باید در طرح توجیهی به تمامی ویژگی‌های کلیدی هر گزینه احتمالی اشاره کنید و مطمئن شوید که این ویژگی‌ها قابل درک هستند و به شکلی متناسب با سطح دانش مخاطبان آماده شده‌اند. به خاطر داشته باشید که هدف نهایی کمک به مخاطب برای اتخاذ بهترین و کامل‌ترین تصمیم است.

ارزیابی: این بخش باید به گزارش طرح توجیهی اختصاص یابد. شما باید با استفاده از معیارهای از قبل تعریف شده به ارزیابی گزینه‌های مطرح شده بپردازید. شما می‌توانید در این بخش از نمودارها، جدول‌ها و باقی ابزارهای تصویری و گرافیکی برای نمایش مطالعات خودتان استفاده کنید. آمارهایی که تائیدی بر مطالعات و محاسبات شما هستند باید در همین بخش به کار گرفته شوند. تمامی این آمارها و گزارشات برای نمایش برتری طرح توجیهی شماست.

نتیجه گیری: در این بخش باید به نتیجه‌هایی اشاره کنید که پس از بررسی‌های نهایی آمار و داده‌ها به آنها دسترسی پیدا کردید. نحوه ارزیابی گزینه‌های مختلف مورد اشاره در تحقیق نیز باید در همین بخش بررسی شود. در نهایت باید مشخص کنید که کدام گزینه بهترین تناسب را برای پیشبرد اهداف آتی شرکت در اختیار دارد.

پیشنهادات: شما باید در این بخش از تجربیات و دانش خود برای اشاره به این مسئله استفاده کنید که کدام گزینه به نظر خودتان بهترین مورد برای ارتقای شرکت یا سازمان است. گاهی اوقات افراد تصمیم گیرنده با وجود در اختیار داشتن اطلاعات و داده‌هایی غنی و جامع باز هم در مورد تصمیم گیری نهایی با تردید روبرو می‌شوند. در این جاست که پیشنهادات شما به عنوان نویسنده طرح توجیهی می تواند راهگشای این مشکل باشد.

در صورت استفاده از چندین روش تحقیق در طرح توجیهی باید تمامی آنها را به طور دقیق در پاراگراف‌های مجزا توضیح دهید. هر کدام از روش‌ها باید در ابتدای پاراگراف مطرح شوند و نتایج و تأثیرات آنها بر نتایج نهایی طرح توجیهی بیان شود. در بعضی موارد، به دلیل شباهت بین روش‌های مختلف، نویسنده طرح ترجیح می‌دهد تا آنها را به صورت کلی و خلاصه شده به نمایش بگذارد. این کار باعث می‌شود تا از اتلاف وقت جلوگیری شود و مخاطب راحت تر متوجه اصل موضوع شود.


[ بازدید : 712 ]

مهاجرت چیست؟

سه شنبه 6 خرداد 1399
14:19
ساغر


مهاجرت چیست؟


مهاجرت به معنای جا به جایی مردم از مکانی به مکانی دیگر برای کار یا زندگی است.مردم معمولاً به دلیل دور شدن از شرایط یا عوامل نامساعد دورکننده ای مانند فقر، بیماری، مسائل سیاسی، کمبود غذا، بلایای طبیعی، جنگ، بیکاری و کمبود امنیت مهاجرت می کنند.

مهاجرت واژه ای ست که این روزها زیاد به گوش مان می خورد و حتی شاید گاهی که از دشواری های زندگی روزمره خسته شده و به آن فکر می کنیم. در 50 سال اخیر در جهان، شمار مهاجران افزایش یافته و روز به روز هم بیشتر می شود.

انواع روش های مهاجرت چیست؟

با توجه به آشنایی شما با حداقل شرایط اولیه برای مهاجرت می توانید از طریق روش های زیر برای مهاجرت اقدام کنید.

1- تخصص شغلی

کشورهایی مانند کانادا و استرالیا که افرادی را بر اساس سن، تحصیلات، سابقه کار و سطح زبان ارزیابی کرده و به آنها اقامت می دهند. شما در این فرآیند ارزیابی باید به نمره مدنظر آنها برسید.

2- ثبت شرکت (معمولا در اروپا)

این روش مهاجرت در کشورهایی مانند اسلواکی، لهستان، آلمان و مرسوم است یکی از بهترین روش های مهاجرت می باشد. در این روش برای شما شرکتی ثبت می شود و شما اجازه کار و هرگونه فعالیت تجاری با شرکت خود دارید.

3- خرید ملک

شما در تمامی کشورهای اروپایی (بجز سوئیس) می توانید با خرید ملک یا خرید سهام شرکت های سهامی عام به مبلغ حداقل 160.000 یورو اقامت اروپا را کسب کنید. مزایای این روش به انضمام مزایای گفته شده در روش فوق آن است که از مالیات سالانه برحسب درآمد خود معاف هستید.

4- تمکن مالی

این روش هم اکنون تنها برای کشورهای اسپانیا، ایتالیا و یونان وجود دارد. در واقع در این روش باید در یکی از حساب های بانکی خود در ایران مبلغی بین 50.000 تا 300.000 یورو داشته باشید و پرینت آن را ارائه دهید. ضمنا این کار را باید سالانه و تا 5 سال انجام دهید.

5- ازدواج

ازدواج علاوه برداشتن خطرات بسیار زیاد، زوم لایف هیچ گونه راهنمایی و یا پیشنهادی به مهاجران در رابطه با روش های مهاجرتی غیر قانونی ارایه نمی دهد.

6- پناهندگی

علاوه برداشتن خطرات بسیار زیاد و غیرقانونی بودن، زوم لایف هیچ گونه راهنمایی و یا پیشنهادی به مهاجران در رابطه با روش های مهاجرتی غیر قانونی ارایه نمی دهد.

با همه این تفاصیل همیشه به یاد داشته باشید که قوانین مهاجرتی هر کشور با دیگری متفاوت است و در فواصل زمانی کوتاه مدت هم امکان تغییر آن ها وجود دارد. همچنین شرایط و بهترین راه مهاجرت برای هر فردی می تواند متفاوت باشد.


[ بازدید : 232 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به روش های مهاجرت و گرفتن اقامت است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست
بستن تبلیغات [x]