مهاجرت به چین

شنبه 3 اسفند 1398
12:22
ساغر


چین از لحاظ جغرافیایی و گردشگری

چین کشوری پهناور در آسیا با میراث غنی و آثار تاریخی باشکوه می باشد که به دلیل تنوع بالا در جاذبه های تاریخی و طبیعی که دارد سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند. در این بین کسانی هستند که چین را نه برای تفریح بلکه برای زندگی انتخاب می کنند. با توجه به قوانینی که این کشور برای مهاجرین خود دارد ما در این مطلب از مجله ی گردشگری الی گشت قصد داریم درباره مهاجرت به چین صحبت کنیم. برای مهاجرت به چین بسته به این که هدف شما برای ورود به چین چه چیزی است، نوع ویزا فرق دارد چرا که چند نوع ویزا برای تابعیت و اقامت در چین وجود دارد. در صورتی که قصد مهاجرت به چین را دارید با ما در ادامه ی این مطلب همراه باشید.

برای ورود به چین ابتدا نیاز به ویزا دارید. انواع مختلف ویزا وجود دارد که می‌توانید از طریق آن وارد خاک کشور چین شوید مانند ویزای توریستی، تحصیلی، کاری، بیزینسی و … . هر کدام از این ویزاها برای مدت زمان مشخص و محدودی تعریف می‌شوند. برای اینکه بتوانید مدت زمان بیشتری را بدون دغدغه در این کشور سپری کنید باید اقدام به اخذ اقامت دائم یا موقت کنید.

اقامت تحصیلی در چین

بهترین روش مهاجرت به چین تحصیل در این کشور و سپس یافتن شغل است. به این منظور باید از یکی از دانشگاه های چین  پذیرش بگیرید. دانشگاه های کشور چین به دو دسته خصوصی و دولتی تقسیم می‌شوند. چین دارای 2409 دانشگاه دارد که تقریبا 70 دانشگاه آن موردتائید وزات علوم می‌باشند. دانشجویان پس از اتمام تحصیل خود در این کشور می‌توانند با جلب نظر کارفرمایان در چین مشغول به کار شوند و از اقامت کاری بهره ببرند.



اقامت در چین از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری روشی متداول در تمام دنیا می‌باشد، شما در چین می‌توانید با سرمایه گذاری اقدام به اخذ اقامت در چین نمایید. سرمایه گذاری شما باید حداقل 500 هزار دلار برای نواحی غرب چین و یا مناطقی که دولت مشخص می‌کند، سرمایه گذاری حداقل یک میلیون دلار در بخش مرکزی چین و یا سرمایه گذاری حداقل 2 میلیون دلاری باشد.

مهاجرت کاری چین

یکی از روش‌های مهاجرت به کشور چین کسب و کار است. به دلیل جمعیت زیاد کشور چین ورود با هدف کار کمی دشوار است. شما برای مهاجرت به کشور چین از طریق کار باید دعوتنامه کاری از سوی یک کارفرما و شرکت چینی داشته باشید. عده‌ای روش آگهی را برای ورود به بازار کار کشور چین پیشنهاد می‌کنند اما با سختگیری‌های موجود بعید است در این روش شانس بالایی داشته باشید. افرادی که دارای تخصص‌های حرفه‌ای و خاص هستند در این سرزمین به نتیجه خوبی می‌رسند.



اقامت چین از طریق ازدواج

افرادی که همسر تبعه چین دارند نیز می‌توانند اقامت دائم اخذ کنند. همچنین فرزندی که حداقل یکی از والدینش تبعه چین باشد می‌تواند تابعیت این کشور را دریافت کند.

اقامت در چین به لحاظ مدت زمان به ۳ دسته زیر تقسیم می‌شود:

  • اقامت دائم در چین

که به اصطلاح به آن little green booklets می‌گویند. این ویزا برای افرادی صادر می‌شود که قصد اقامت دائم دارند و برای ورود اولیه آنها به چین است و هر 10 سال باید تمدید شود.

  • اقامت موقت در چین

که ۶ تا ۱۲ ماه است و معمولا برای کسانی صادر می‌شود قصد پژوهش یا کارآموزی در این کشور را دارند.

  • اقامت اتباع خارجی در چین

که سالانه باید تمدید شود. اکثر اتباع خارجی که در چین مشغول به کارند این نوع اقامت را دارند.


میزان رضایت مهاجران به چین

میزان رضایت در مهاجرت به کشور چین بستگی به شاخص‌های مختلفی دارد. می‌دانیم که چین یکی از بزرگترین تولیدکنندگان در جهان محسوب می‌شود بنابراین در این کشور ورود به بخش تولید و کار برای شما آن چنان سخت نیست هرچند که تا یک دوره اول به عنوان کارگر شناخته می‌شوید در صورتی که زبان چینی را متوجه شوید رضایت شما از مهاجرت به کشور چین بیشتر خواهد شد. رضایت کاری در مهاجرت به کشور چین بیش از 50 درصد اعلام شده است، مبرهن است رضایت کاری در کشور‌هایی مانند آلمان و ایتالیا بیش از 80 درصد است اما باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید هزینه‌های کشور چین به نسبت سایر کشورها کمتر است و این گزینه می‌تواند یک برگه برنده محسوب شود. میزان مهاجرت به کشور چین و شرایط اقامت در کشور چین در سال‌های اخیر بهبود یافته است.


مهاجرت به کشور چین در زمینه تحصیل نیز بیش از 89 درصد برای کسانی است که زبان چینی را انتخاب کرده‌اند و بیش از 30 درصد برای کسانی است که به زبانی غیر از زبان چینی علاقمند هستند عموماً دوره‌های لیسانس در این کشور به زبان چینی برگزار می‌شود.


[ بازدید : 104 ]

پردرآمد ترین کشورها برای مهاجرت کاری

يکشنبه 20 بهمن 1398
14:24
ساغر

داشتن یک شغل مناسب با درآمد کافی، از خواسته‌های اولیه‌ ی اغلب ماست. خواسته‌ای که در عین بدیهی بودن در بسیاری کشورهای جهان تبدیل به یک آرزو می‌شود. خیلی از ما به سودای داشتن یک شغل خوب به دنبال بهترین کشور برای مهاجرت کاری هستیم. شغلی که با مهارت‌ها و قابلیت‌هایمان همخوانی داشته باشد و دستِ‌کم دغدغه‌های مالی‌‌مان را رفع کند.


اگر می‌خواهید برای کار به کشوری دیگر مهاجرت کنید یا حتی اگر هدف نهایی‌تان کسب اقامت دائم در کشور مقصد است، آگاهی از شرایط کاری و تحقیق درباره‌ی بازار کار آن کشور نقش تعیین‌کننده‌ای در تصمیم‌گیری شما دارد. در ادامه برایتان از کشورهایی گفته‌ایم که مهاجرت کاری به آنها شرایط خوبی برایتان خواهد داشت.


بحرین از بهترین کشورها برای مهاجرت و کار


کشور بحرین یکی از کشورهای عربی بوده که جزو گزینه های مناسب برای مهاجرت به حساب می آید. این کشور که دارای منابع نفت متعددی است دچار مدرن سازی سریع شده که عمدتاً به صنعت نفت مربوط می باشد. با این حال لازم است بدانید یکی از بهترین روش ها جهت مهاجرت به بحرین، مهاجرت کاری است.

 

در خصوص شرایط کشور بحرین که یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت و کار می باشد باید توجه داشته باشید ساعت کاری در این کشور معمولا از ۷ صبح تا ۲ بعد از ظهر بوده که البته این ساعت در بعضی شرکت ‌های خصوصی متفاوت بوده و در ماه رمضان نیز کوتاه تر است.

 

لازم است توجه داشته باشید اگر بخواهید به صورت قانونی در این کشور کار کنید باید کارفرما از طرف شما درخواستی به اداره کار ارسال کرده و در پایان دوره قرارداد پاداشی نصیب شما خواهد شد و اگر مدت زمان طولانی در این کشور مشغول به کار باشید، مبلغ قابل توجهی دریافت خواهید نمود. لازم است بدانید در بحرین مالیات شخصی و مالیات بر درآمد وجود نداشته و با این حال با مهاجرت کاری به این کشور شما می توانید در یکی از زیباترین کشورهای عربی زندگی کنید.


لوکزامبورگ کشور کوچک و مناسب برای کار

کشور لوکزامبورگ یکی دیگر از بهترین کشورها برای مهاجرت و کار بوده که جزو کوچکترین کشورهای جهان به شمار رفته و جزو اتحادیه اروپا است. این کشور دارای نرخ بیکاری بسیار پایین و درآمد بالایی بوده اما لازم است بدانید هزینه زندگی در لوکزامبورگ نسبتاً بالا می باشد. در خصوص استخدام افراد شهروند غیر اتحادیه اروپا در کشور لوکزامبورگ که یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت و کار است، باید توجه داشته باشید که برای این امر لازم است شهروند غیر اروپایی یک گواهی اقامت موقت داشته تا در صورت پیدا نشدن یک فرد مقیم لوکزامبورگ از افراد غیر مقیم جهت اشتغال استفاده شود.

 

با این وجود می توان گفت مهاجرت به این کشور از طریق کار کمی دشوار است اما به طور کلی راه های دیگری جهت مهاجرت به لوکزامبورگ وجود داشته که شامل مهاجرت تحصیلی، مهاجرت از طریق اخذ ویزا سرمایه گذاری، مهاجرت از طریق پیوستن به خانواده و مهاجرت از طریق ازدواج است.

کانادا

کانادا سرشار از منابع طبیعی ازجمله نفت و گاز است و فرصت‌های شغلی فراوانی در بخش انرژی دارد. همچنین خدمات مالی، املاک و ارتباطات در حال شکوفایی و دارای فرصت‌های شغلی بسیاری هستند. کانادا از نظر امنیت شغلی، توازن کار و زندگی، پیشرفت حرفه‌ای و میزان افزایش دستمزد به‌ترتیب رتبه‌های ۱۶،۱۷، ۱۰ و ۱۹ را دارد. ‌طرح ورود سریع، جذب نیروی متخصص و ویزای خوداشتغالی از رایج‌ترین انواع ویزای کاری کانادا هستند که برای‌تان اجازه اقامت هم فراهم می‌کنند. در روش نخست داشتن پیشنهاد (دعوتنامه‌) شغلی اهمیت بسیاری دارد و بدون آن معمولا شانس چندانی برای دریافت ویزا وجود ندارد. در پرطرفدارترین روش دریافت اقامت کانادا یعنی طرح جذب نیروی متخصص یا Skilled Worker، علاوه بر نیازمندی‌های لازم، متقاضی باید دارای یک سال سابقه‌ی کار تمام‌وقت در یکی از مشاغل موجود در طبقه‌بندی ملی مشاغل کانادا باشد. در روش ویزای خوداشتغالی باید دارای سابقه فعالیت در حوزه‌های فرهنگی و ورزشی باشید و بتوانید در این حوزه‌ها سود چشمگیری خلق کنید.

 
انگلستان یکی دیگر از بهترین کشورها برای مهاجرت و کار


با وجود اینکه انگلستان جزو مهمترین کشورها در زمینه سیاست و اقتصاد است و در زمینه خدمات پزشکی و فناوری جزو مطرح ترین های دنیا به شمار می رود، طبیعتاً یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت و کار نیز می باشد. لازم است بدانید پایتخت این کشور شهر لندن بوده که بزرگترین شهر پرجمعیت اروپا به حساب آمده، با این حال سالانه بسیاری از تجار و صاحبان مشاغل به کشور انگلستان مهاجرت می کنند.

 

لازم است بدانید که در حال حاضر جهت مهاجرت کاری به انگلیس تنها از یک روش می توان استفاده کرد که آن هم اخذ ویزا و پیشنهاد کار از یک شرکت یا کارفرما می باشد. به طوری که جهت مهاجرت کاری به یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت و کار یعنی کشور انگلستان، لازم است افراد در مرحله اول یک دعوتنامه کاری از طرف شرکت معتبر و کارفرما دریافت کرده و سپس لازم است که دریافت کننده این دعوت نامه در آگهی استخدام شرکت پذیرفته شود.

 

عمان مناسب برای مهاجرت ایرانیان


کشورعمان  کشوری کوچک در حوزه خلیج فارس بوده که می توان آن را جزو یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت و کار ایرانیان دانست.

 

این کشور به دلیل این که از دیرباز تاکنون روابط دیپلماتیک خود را با ایران حفظ نموده است، امروزه یکی از بهترین کشورها جهت مهاجرت ایرانیان به شمار می رود. در خصوص جمعیت کشور عمان لازم است بدانید حدود دو و نیم میلیون نفر در این کشور زندگی کرده و دو میلیون نفر خارجی نیز مشغول به کار و زندگی در عمان هستند.

 

حال افرادی که قصد مهاجرت کاری به عمان را دارند لازم است برای این منظور ابتدا به صورت قانونی ویزای کاری دریافت کرده که برای این امر لازم است افراد قبل از ورود به عمان اقدام به کاریابی نموده و از طریق کارفرمای معتبر عمانی برای وی دعوتنامه صادر شده که به واسطه این دعوتنامه شخص متقاضی می تواند ویزای کار عمان را دریافت نماید. همچنین باید توجه داشته باشید که از طریق تحصیل ازدواج و ثبت شرکت و سرمایه گذاری نیز می توان به کشور عمان مهاجرت نمود.

استرالیا

استرالیا یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت کاری است. اگر به مهاجرت به استرالیا فکر می‌کنید یکی از راه‌های آن، استفاده از انواع موقت ویزای کار استرالیا برای شروع است. 

جالب است بدانید اقتصاد استرالیا در فهرست اخیر اچ‌اس‌بی‌سی رشد ۳ پله‌ای داشته است. استرالیا علاوه بر نرخ پایین بیکاری و تولید ناخالص ملی فزاینده، به سرعت بحران‌های اقتصادی را پشت سر می‌گذارد. فضای کاری در استرالیا غیررسمی و آرام به نظرتان می‌آید اما در عین حال احترام و رفتار حرفه‌ای برای موفقیت شغلی، بسیار اهمیت دارد. اغلب مهاجران استرالیا تأیید می‌کنند که نسبت به کشور مبدأ درآمد بیشتری کسب می‌کنند. مهاجران بسیاری در بخش خدمات، مهمانداری، پرستاری و مشاغل دفتری کار می‌کنند. این سرزمین همچنین پر از مزارع و دامداری‌ها برای کسانی است که مشکلی با کار فیزیکی و گرد و خاک ندارند و حیوانات را دوست دارند. 


انتخاب نروژ برای مهاجرت کاری


در خصوص کشور نروژ لازم است بدانید که در حال حاضر این کشور یکی از کشورهای پیشرو در خصوص منابع نفت و گاز بوده و در زمینه کشاورزی نیز کشوری بسیار فعال می باشد، که با این حال می توان گفت نروژ جزو بهترین کشورها برای مهاجرت و کار بوده به طوری که باید توجه داشته باشید این کشور از لحاظ امنیت شغلی رتبه اول جهان را به خود اختصاص داده است. علاوه بر این باید توجه داشته باشید این کشور زیبا از حد بسیار بالایی برخوردار بوده و اغلب محیط های کاری در نروژ فضای دوستانه و گرم دارند.

 

در خصوص کار محصلان در نروژ باید بدانید که دانشجویانی که در دانشگاه های نروژ پذیرفته شدند در طول هفته تنها ۲۰ ساعت اجازه کار داشتن و باید به صورت نیمه وقت کار کنند. البته در روزهای تابستان، عید پاک و کریسمس این افراد می‌توانند به صورت تمام وقت در نروژ کار کنند.


آلمان از بهترین کشورها برای مهاجرت و کار


شرایط کاری و اقتصادی بسیار مناسب در آلمان و بازار کار پر رونق و درآمد بالا در این کشور، موجب شده است که در چند سال اخیر این کشور به عنوان یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت و کار شناخته شود. لازم است توجه داشته باشید از طریق ویزای کار افراد به راحتی می توانند به آلمان مهاجرت نموده به طوری که متقاضیان با اخذ ویزای کار آلمان و کار در این کشور و پرداخت مالیات به راحتی اقامت دائم آلمان را دریافت می‌کنند.



[ بازدید : 139 ]

پردرآمد ترین کشورها برای مهاجرت کاری

يکشنبه 20 بهمن 1398
14:24
ساغر

داشتن یک شغل مناسب با درآمد کافی، از خواسته‌های اولیه‌ ی اغلب ماست. خواسته‌ای که در عین بدیهی بودن در بسیاری کشورهای جهان تبدیل به یک آرزو می‌شود. خیلی از ما به سودای داشتن یک شغل خوب به دنبال بهترین کشور برای مهاجرت کاری هستیم. شغلی که با مهارت‌ها و قابلیت‌هایمان همخوانی داشته باشد و دستِ‌کم دغدغه‌های مالی‌‌مان را رفع کند.


اگر می‌خواهید برای کار به کشوری دیگر مهاجرت کنید یا حتی اگر هدف نهایی‌تان کسب اقامت دائم در کشور مقصد است، آگاهی از شرایط کاری و تحقیق درباره‌ی بازار کار آن کشور نقش تعیین‌کننده‌ای در تصمیم‌گیری شما دارد. در ادامه برایتان از کشورهایی گفته‌ایم که مهاجرت کاری به آنها شرایط خوبی برایتان خواهد داشت.


بحرین از بهترین کشورها برای مهاجرت و کار


کشور بحرین یکی از کشورهای عربی بوده که جزو گزینه های مناسب برای مهاجرت به حساب می آید. این کشور که دارای منابع نفت متعددی است دچار مدرن سازی سریع شده که عمدتاً به صنعت نفت مربوط می باشد. با این حال لازم است بدانید یکی از بهترین روش ها جهت مهاجرت به بحرین، مهاجرت کاری است.

 

در خصوص شرایط کشور بحرین که یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت و کار می باشد باید توجه داشته باشید ساعت کاری در این کشور معمولا از ۷ صبح تا ۲ بعد از ظهر بوده که البته این ساعت در بعضی شرکت ‌های خصوصی متفاوت بوده و در ماه رمضان نیز کوتاه تر است.

 

لازم است توجه داشته باشید اگر بخواهید به صورت قانونی در این کشور کار کنید باید کارفرما از طرف شما درخواستی به اداره کار ارسال کرده و در پایان دوره قرارداد پاداشی نصیب شما خواهد شد و اگر مدت زمان طولانی در این کشور مشغول به کار باشید، مبلغ قابل توجهی دریافت خواهید نمود. لازم است بدانید در بحرین مالیات شخصی و مالیات بر درآمد وجود نداشته و با این حال با مهاجرت کاری به این کشور شما می توانید در یکی از زیباترین کشورهای عربی زندگی کنید.


لوکزامبورگ کشور کوچک و مناسب برای کار

کشور لوکزامبورگ یکی دیگر از بهترین کشورها برای مهاجرت و کار بوده که جزو کوچکترین کشورهای جهان به شمار رفته و جزو اتحادیه اروپا است. این کشور دارای نرخ بیکاری بسیار پایین و درآمد بالایی بوده اما لازم است بدانید هزینه زندگی در لوکزامبورگ نسبتاً بالا می باشد. در خصوص استخدام افراد شهروند غیر اتحادیه اروپا در کشور لوکزامبورگ که یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت و کار است، باید توجه داشته باشید که برای این امر لازم است شهروند غیر اروپایی یک گواهی اقامت موقت داشته تا در صورت پیدا نشدن یک فرد مقیم لوکزامبورگ از افراد غیر مقیم جهت اشتغال استفاده شود.

 

با این وجود می توان گفت مهاجرت به این کشور از طریق کار کمی دشوار است اما به طور کلی راه های دیگری جهت مهاجرت به لوکزامبورگ وجود داشته که شامل مهاجرت تحصیلی، مهاجرت از طریق اخذ ویزا سرمایه گذاری، مهاجرت از طریق پیوستن به خانواده و مهاجرت از طریق ازدواج است.

کانادا

کانادا سرشار از منابع طبیعی ازجمله نفت و گاز است و فرصت‌های شغلی فراوانی در بخش انرژی دارد. همچنین خدمات مالی، املاک و ارتباطات در حال شکوفایی و دارای فرصت‌های شغلی بسیاری هستند. کانادا از نظر امنیت شغلی، توازن کار و زندگی، پیشرفت حرفه‌ای و میزان افزایش دستمزد به‌ترتیب رتبه‌های ۱۶،۱۷، ۱۰ و ۱۹ را دارد. ‌طرح ورود سریع، جذب نیروی متخصص و ویزای خوداشتغالی از رایج‌ترین انواع ویزای کاری کانادا هستند که برای‌تان اجازه اقامت هم فراهم می‌کنند. در روش نخست داشتن پیشنهاد (دعوتنامه‌) شغلی اهمیت بسیاری دارد و بدون آن معمولا شانس چندانی برای دریافت ویزا وجود ندارد. در پرطرفدارترین روش دریافت اقامت کانادا یعنی طرح جذب نیروی متخصص یا Skilled Worker، علاوه بر نیازمندی‌های لازم، متقاضی باید دارای یک سال سابقه‌ی کار تمام‌وقت در یکی از مشاغل موجود در طبقه‌بندی ملی مشاغل کانادا باشد. در روش ویزای خوداشتغالی باید دارای سابقه فعالیت در حوزه‌های فرهنگی و ورزشی باشید و بتوانید در این حوزه‌ها سود چشمگیری خلق کنید.

 
انگلستان یکی دیگر از بهترین کشورها برای مهاجرت و کار


با وجود اینکه انگلستان جزو مهمترین کشورها در زمینه سیاست و اقتصاد است و در زمینه خدمات پزشکی و فناوری جزو مطرح ترین های دنیا به شمار می رود، طبیعتاً یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت و کار نیز می باشد. لازم است بدانید پایتخت این کشور شهر لندن بوده که بزرگترین شهر پرجمعیت اروپا به حساب آمده، با این حال سالانه بسیاری از تجار و صاحبان مشاغل به کشور انگلستان مهاجرت می کنند.

 

لازم است بدانید که در حال حاضر جهت مهاجرت کاری به انگلیس تنها از یک روش می توان استفاده کرد که آن هم اخذ ویزا و پیشنهاد کار از یک شرکت یا کارفرما می باشد. به طوری که جهت مهاجرت کاری به یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت و کار یعنی کشور انگلستان، لازم است افراد در مرحله اول یک دعوتنامه کاری از طرف شرکت معتبر و کارفرما دریافت کرده و سپس لازم است که دریافت کننده این دعوت نامه در آگهی استخدام شرکت پذیرفته شود.

 

عمان مناسب برای مهاجرت ایرانیان


کشورعمان  کشوری کوچک در حوزه خلیج فارس بوده که می توان آن را جزو یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت و کار ایرانیان دانست.

 

این کشور به دلیل این که از دیرباز تاکنون روابط دیپلماتیک خود را با ایران حفظ نموده است، امروزه یکی از بهترین کشورها جهت مهاجرت ایرانیان به شمار می رود. در خصوص جمعیت کشور عمان لازم است بدانید حدود دو و نیم میلیون نفر در این کشور زندگی کرده و دو میلیون نفر خارجی نیز مشغول به کار و زندگی در عمان هستند.

 

حال افرادی که قصد مهاجرت کاری به عمان را دارند لازم است برای این منظور ابتدا به صورت قانونی ویزای کاری دریافت کرده که برای این امر لازم است افراد قبل از ورود به عمان اقدام به کاریابی نموده و از طریق کارفرمای معتبر عمانی برای وی دعوتنامه صادر شده که به واسطه این دعوتنامه شخص متقاضی می تواند ویزای کار عمان را دریافت نماید. همچنین باید توجه داشته باشید که از طریق تحصیل ازدواج و ثبت شرکت و سرمایه گذاری نیز می توان به کشور عمان مهاجرت نمود.

استرالیا

استرالیا یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت کاری است. اگر به مهاجرت به استرالیا فکر می‌کنید یکی از راه‌های آن، استفاده از انواع موقت ویزای کار استرالیا برای شروع است. 

جالب است بدانید اقتصاد استرالیا در فهرست اخیر اچ‌اس‌بی‌سی رشد ۳ پله‌ای داشته است. استرالیا علاوه بر نرخ پایین بیکاری و تولید ناخالص ملی فزاینده، به سرعت بحران‌های اقتصادی را پشت سر می‌گذارد. فضای کاری در استرالیا غیررسمی و آرام به نظرتان می‌آید اما در عین حال احترام و رفتار حرفه‌ای برای موفقیت شغلی، بسیار اهمیت دارد. اغلب مهاجران استرالیا تأیید می‌کنند که نسبت به کشور مبدأ درآمد بیشتری کسب می‌کنند. مهاجران بسیاری در بخش خدمات، مهمانداری، پرستاری و مشاغل دفتری کار می‌کنند. این سرزمین همچنین پر از مزارع و دامداری‌ها برای کسانی است که مشکلی با کار فیزیکی و گرد و خاک ندارند و حیوانات را دوست دارند. 


انتخاب نروژ برای مهاجرت کاری


در خصوص کشور نروژ لازم است بدانید که در حال حاضر این کشور یکی از کشورهای پیشرو در خصوص منابع نفت و گاز بوده و در زمینه کشاورزی نیز کشوری بسیار فعال می باشد، که با این حال می توان گفت نروژ جزو بهترین کشورها برای مهاجرت و کار بوده به طوری که باید توجه داشته باشید این کشور از لحاظ امنیت شغلی رتبه اول جهان را به خود اختصاص داده است. علاوه بر این باید توجه داشته باشید این کشور زیبا از حد بسیار بالایی برخوردار بوده و اغلب محیط های کاری در نروژ فضای دوستانه و گرم دارند.

 

در خصوص کار محصلان در نروژ باید بدانید که دانشجویانی که در دانشگاه های نروژ پذیرفته شدند در طول هفته تنها ۲۰ ساعت اجازه کار داشتن و باید به صورت نیمه وقت کار کنند. البته در روزهای تابستان، عید پاک و کریسمس این افراد می‌توانند به صورت تمام وقت در نروژ کار کنند.


آلمان از بهترین کشورها برای مهاجرت و کار


شرایط کاری و اقتصادی بسیار مناسب در آلمان و بازار کار پر رونق و درآمد بالا در این کشور، موجب شده است که در چند سال اخیر این کشور به عنوان یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت و کار شناخته شود. لازم است توجه داشته باشید از طریق ویزای کار افراد به راحتی می توانند به آلمان مهاجرت نموده به طوری که متقاضیان با اخذ ویزای کار آلمان و کار در این کشور و پرداخت مالیات به راحتی اقامت دائم آلمان را دریافت می‌کنند.



[ بازدید : 114 ]

مهاجرت به آمریکا

سه شنبه 15 بهمن 1398
15:11
ساغر

  

می توانید از طریق راه های زیر برای مهاجرت به آمریکا  اقدام کنید:

1. مهاجرت به آمریکا؛ دریافت گرین کارت آمریکا از طریق اعضای خانواده:

اگر یکی از اعضای خانواده تان شهروند آمریکا است یا اقامت دائم دارد شما می توانید گرین کارت از طریق خانواده را دریافت و به آمریکا مهاجرت کنید. البته این عضو خانواده باید مایل به حمایت مالی از شما باشد. برای حمایت از شما باید فرم l-130T Petition for Relative را پر کند. اگر شما عضو خانواده ی یک شهروند آمریکا هستید به راحتی می توانید به کشور رویایی خود سفر کنید و هیچ محدودیتی برای همسران، فرزندان و پدر و مادر شهروندان آمریکا وجود ندارد.

شما می توانید از طریق اعضای خانواده به آمریکا مهاجرت کنید، اگر:

  • 1.همسر، پدر و مادر یا فرزند یک شهروند ایالات متحده آمریکا هستید
  • 2.فرزند مجرد (بالای 21 سال)، فرزند متأهل و یا خواهر و برادر یک شهروند ایالات متحده آمریکا هستید.
  • 3.یا فرزندی که به سن قانونی نرسیده است هستید.

2.دریافت گرین کارت آمریکا از طریق دریافت پیشنهاد کاری از کارفرمای آمریکایی:

برای مهاجرت از طریق ویزای EB3 باید مهارت های شغلی داشته باشید و یک کارفرما مایل به استخدام شما باشد. شما باید در یک شغل تخصصی مدرک دانشگاهی داشته باشید و کارفرمای آمریکایی که به شما پیشنهاد کار دائم داده است باید مایل به کاغذ بازی ها و ثبت درخواست برای گواهینامه ی کار باشد. کارفرمای اسپانسر کننده همچنین باید هزینه های قانونی شما  را پرداخت کند.  اگر کارفرمای آمریکایی اسپانسر شما باشد، شما به راحتی می توانید گرین کارت دریافت کنید.

3.دریافت گرین کارت از طریق سرمایه گذاری :

اگر یک سرمایه گذار باشید و یک میلیون دلار یا 500,000 دلار آمریکا در یک بیزینس آمریکایی سرمایه گذاری کنید می توانید از طریق ویزای EB5 مقیم دائم آمریکا شوید. این یکی از سریع ترین راه های مهاجرت به آمریکاست.

4. دریافت گرین کارت برای ورزشکاران، هنرمندان و..:

این برای "خارجیانی با توانایی های خارق العاده" کاربرد دارد. این اشخاص می توانند درخواست دهند و گرین کارت دریافت کنند.


5. مهاجرت به آمریکا از طریق لاتاری :

ویزای مهاجرتی گوناگونی یا لاتاری در دهه 90 برای مهاجران از کشورهایی که کمترین نرخ مهاجرت به آمریکا را دارند توسط قانون مهاجرت و تابعیت ایجاد شد. هر سال 55000 ویزا به طور تصادفی به اتباع کشورهایی با کمتر 50000 مهاجر به آمریکا در 5 سال گذشته اختصاص می یابد. از این تعداد، بیش از 5000 ویزا در اختیار قانون کمک به آمریکای مرکزی و نیکاراگوئه قرار می­گیرد. بنابراین تعداد واقعی ویزاهای لاتاری 50000 در هر سال است. وزارت امور خارجه آمریکا برای سال 2020 در نظر دارد تا این 5000 ویزا نیز در اختیار برنامه ویزای لاتاری قرار بگیرد.

5.دریافت گرین کارت آمریکا از طریق ازدواج:

راه دیگری که که اکثر مردم برای مهاجرت انتخاب می کنند ازدواج است؛ که یکی از آسان ترین راه هاست. اتباع خارجی که با شهروندان آمریکایی ازدواج می کنند به راحتی می توانند گرین کارت دریافت نمایند.


[ بازدید : 110 ]

مهاجرت به کلمبیا

يکشنبه 13 بهمن 1398
16:32
ساغر


 با توجه به افزایش درخواست برای مهاجرت به کشور کلمبیا در این نوشتار سعی داریم به بررسی انواع راه های مهاجرت به کلمبیا بپردازیم. اگر شما هم قصد مهاجرت و اقامت در کشور کلمبیا را دارید پیشنهاد می شود این مقاله را با دقت مطالعه کنید.


شرایط زندگی در کشور کلمبیا:

کشور کلمبیا با نام رسمی جمهوری کلمبیا شناخته می شود، این کشور در آمریکا لاتین واقع شده است و مساحت آن بالغ بر 1141748 کیلومتر مربع می باشد. کشور کلمبیا دارای رشد اقتصادی بالایی است، دولت این کشور دولتی پایداری می باشد و از آموزش و بهداشت جهانی پیروی می کند. مردم این کشور مهمان نواز بوده و از افراد خارجی استقبال می کنند. مردم این کشور به زبان اسپانیایی سلیس صحبت کرده و لهجه خاصی ندارند. بنابراین افرادی که به تازگی این زبان را آموزش دیده اند می توانند به راحتی با شهروندان این کشور در ارتباط باشند.

1.سرمایه گذاری از انواع راه های مهاجرت به کلمبیا:

دولت این کشور به صورت جدی از سرمایه گذاران خارجی و بین المللی در بخش های مختلفی مانند: تجارت محصولات کشاورزی، خدمات و تولید استقبال می کند. در بخش تجارت محصولات کشاورزی این فرصت در اختیار متقاضیان قرار داده می شود که در بخش های در حال رشد مانند: گوشت، لبنیات، باغبانی، سوخت های زیستی، کاکائو و پرورش آبزیان سرمایه گذاری کنند. همچنین متقاضیان می توانند در بخش هایی تولید و در زمینه هایی مثل: مصالح ساختمانی، خودرو، لوازم آرایشی و بهداشتی، پلاستیک، فلزکاری و سیستم های مد سرمایه گذاری کنند. در بخش خدمات شما می توانید در زمینه هایی مانند: سهام خصوصی، نرم افزار، برون سپاری، زیر ساخت های هتل، محصولات نفتی، مرکز خدمات مشترک، گاز و انرژی سرمایه گذاری موفقی را تجربه کنید. همچنین شما می توانید برای سرمایه گذاری در این کشور اقدام به ثبت شرکت یا خرید ملک و مستغلات کنید.

2.کار از انواع راه های مهاجرت به کلمبیا:

از روش های پر مخاطب برای مهاجرت به کشور کلمبیا کار در شرکت ها و موسسات این کشور می باشد، برای شروع کار در کلمبیا متقاضی نیاز به دعوت نامه شغلی دارد. برای یافتن کار متقاضیان می توانند از موسسات کاریابی، وب سایت کاریابی و روزنامه های این کشور استفاده کنند. فرد متقاضی باید مدارکی مثل: آخرین مدرک تحصیلی، مدرک معتبر زبان اسپانیایی، رزومه (CV) و سوابق کاری، انگیزه نامه، گواهی تمکن مالی و اسکن صفحه اول پاسپورت خود را به مرکز مورد نظر ارسال نماید. پس از دریافت دعوت نامه شغلی فرد باید مدارک زیر را در جهت دریافت ویزای کار کلمبیا به سفارتخانه یا کنسولگری کشور کلمبیا ارائه نماید.

3.تحصیل از انواع راه های مهاجرت به کلمبیا:

از روش های رایج و آسان برای مهاجرت به کشور کلمبیا تحصیل در دانشگاه های این کشور است، در کشور کلمبیا امکان تحصیل در تمامی مقاطع تحصیلی برای متقاضیان خارجی امکان پذیر می باشد. دانشجویان برای ادامه تحصیل در دانشگاه های کلمبیا باید ابتدا اطلاعات لازم را در رابطه با دانشگاه های این کشور به دست آورده و سپس پذیرش یکی از این دانشگاه ها را به دست آورند. جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های کلمبیا باید شخصا مدارکی مانند: تکمیل فرم، انگیزه نامه، مدارک تحصیلی و ریز نمرات، مدرک معتبر زبان انگلیسی یا زبان اسپانیایی، گواهی تمکن مالی و اسکن از صفحه اول پاسپورت معتبر را به دانشگاه مورد نظر ارسال نمایند.

4.ازدواج با شهروند کشور کلمبیا:

برای مهاجرت و اخذ اقامت از کشور کلمبیا متقاضی می تواند از طریق ازدواج با فردی با تابعیت کشور کلمبیا اقدامات لازم را انجام دهد. برای ازدواج در این کشور باید ازدواج شما به صورت قانونی، در دفتر اسناد رسمی و با حضور مقام کشور کلمبیا ثبت شود. همچنین لازم است مدارکی در جهت اثبات ازدواج ارائه نمایید و نشان دهید که این ازدواج صرفا در جهت اخذ اقامت کشور کلمبیا نمی باشد. در زمان ازدواج سن فرد نباید کمتر از 18 سال باشد، همچنین لازم است فرد در زمان ازدواج مجرد باشد.

5.تولد در خاک کشور کلمبیا:

بر اساس قوانین کشور کلمبیا طفلی که در این کشور متولد شود جزء تبعه کشور کلمبیا محسوب می شود به شرط آنکه والدین یا یکی از آن ها دارای اقامت دائم یا تابعیت کشور کلمبیا باشد. همچنین اگر کودکی از والدینی با تابعیت کشور کلمبیا در خارج از این کشور متولد شود جزء تبعه این کشور محسوب می شود. والدین جهت دریافت تابعیت برای کودک متولد شده باید به کشور کلمبیا یا سفارتخانه این کشور مراجعه کنند و اقدامات لازم را به عمل آورند. 

6.پناهندگی در کشور کلمبیا:

یکی از راه های غیر قانونی برای مهاجرت به کشور کلمبیا پناهندگی در این کشور است، متقاضیان دقت نمایند که در این راه خطرات جانی و مالی زیادی وجود دارد و ممکن است درخواست شما برای پناهندگی در این کشور رد شود و مجبور به ترک کشور کلمبیا شوید. 

دوستان گرامی امیدوارم از مطالب ارائه نهایت استفاده را برده باشید در صورتی که تمایل دارید شرایط مهاجرت به روسیه، اروپا,سوئد,مالزی,ایتالیا را مطالعه کنید کلیک کنید.



[ بازدید : 71 ]

مهاجرت به مالزی

سه شنبه 8 بهمن 1398
17:27
ساغر


مهاجرت به مالزی از دهه های گذشته تاکنون مورد توجه افراد زیادی در خصوص اخذ اقامت این کشور پیشرفته و صنعتی آسیایی قرار گرفته است. امروزه نیز اتباع بیگانه از روش های مختلفی برای این امر اقدام می نمایند. پیشرفت اقتصادی و صنعتی این کشور توجه شمار زیادی از خارجیان را در نقاط مختلف جهان به سمت خود جلب کرده است. البته دشواری ها و مشکلاتی هم در این مسیر مهاجرتی وجود دارد اما قابل حل می باشد.

مالزی کشوری با یک ملیت و سه قومیت، فرهنگ و هویتی متفاوت که جمعیت زیادی از این کشور علاوه بر مالایی، چینی و هندی هستند. کشوری که مردم اون با عقاید وفرهنگ متفاوت با آسودگی در کنار هم زندگی می کنند به علاوه مالزی کشور ارزونیه و نسبت به خیلی از کشور های آسیایی شرایط و هزینه های مطلوب تر و پایین تری داره. در این کشور می تونید انواع طعم های مخصوص مالایی، چینی و هندی رو بچشید و از قیمت پایین اون ها و طعم های بی نظیرشون لذت ببرید. 

خیلی از دانشگاه های این کشور شعبه دانشگاه های مطرحی در کشور هایی مثل استرالیا و انگلیس هستند و هزینه های فوق العاده پایین تری دارند. همچنین ظبیعت شگفت انگیز و منظره های زیبای مالزی یکی دیگه از جذابیت های مهم این کشور به شمار میاد که خیلی هارو به سمت خودش جذب میکنه و همین این ها باعث شده تا افراد زیادی از سراسر دنیا مایل باشن تا برای زندگی و تحصیل و یا حتی کار به این کشور بیایند. 

راه های مهاجرت به مالزی:

راه های گوناگونی برای مهاجرت به مالزی و اخذ اقامت این کشور وجود دارد که در این بخش ازپست به معرفی آن ها نیز می پردازیم:

1.سرمایه گذاری و ثبت شرکت 

ثبت شرکت در کشور مالزی از جمله روش های دریافت اقامت این کشور محسوب می شود. خارجیان از این طریق می توانند ضمن فعالیت شغلی در مالزی، به اقامت این کشور دسترسی پیدا کنند. طبق قوانین تجارتی کشور مالزی، فرد خارجی که موفق به دریافت این ویزا شده است، در ابتدا برای مدت 3 سال می تواند در این کشور اقامت داشته باشد. از شرایط اولیه ای که در این امر وجود دارد، انتقال مبلغ 100.000$ (دلار) به کشور مالزی است.

2.مهاجرت کاری به مالزی

در بررسی موضوع مهاجرت به مالزی از طریق کار، لازم است بدانید وزارتی تحت عنوان وزارت منابع انسانی در کابینه دولت وجود دارد که نقش مهمی را در تجارت این کشور بر عهده دارد. این وزارت بر اموری مانند امنیت و سلامت شغلی افراد، مدیریت بر حسن اجرای نظارت بر بخش های مختلف مانند ساعات کاری، بیکاری،‌ تنظیم روابط کار و… نظارت دارد. در سال 1959 میلادی انجمنی تحت عنوان انجمن کارفرمایان مالزی با علامت اختصاری (MEF) فعالیت خود را در بخش خصوصی این کشور آغاز نمود. سپس نام این ارگان به  (MECA)به معنای انجمن شورای کارفرمایان مالزی تغییر یافت. مطابق با قانون کار در مالزی، ساعات کاری افراد نباید از 8 ساعت در روز یا 48 ساعت به طور هفتگی تجاوز نماید. کارگران زن در این کشور برای مدت 2 ماه می توانند به مرخصی زایمان بروند.

3.مهاجرت تحصیلی به مالزی

یکی از روش های مهاجرت به مالزی، مهاجرت تحصیلی و دریافت ویزای تحصیلی است. مدت اعتبار اولیه این ویزا به صورت یک ساله می باشد. دانشجو در سال های آتی تحصیلی خود تا زمانی که فارغ التحصیل شود، موظف به تمدید آن می باشد. فردی که ویزای تحصیلی مالزی را اخذ می نماید، اجازه کار در مالزی را ندارد. تنها در صورتی می تواند برای تامین هزینه های تحصیلی و زندگی خود در مالزی مشغول به کار شود که از اداره مهاجرت مالزی اجازه گرفته باشد. در این صورت می تواند به صورت پاره وقت مشغول کار شود. مبلغ 200$ (دلار) برای صدور ویزای تحصیلی در نظر گرفته شده است. دانشجویان خارجی می توانند زبان تحصیلی انگلیسی را برای ادامه تحصیل انتخاب نمایند.

دانشگاه فنی Swinburne
دانشگاه Heriot-Watt
دانشگاه Curtin
دانشگاه Newcastle
دانشگاه Monash
دانشگاه Nottingham
دانشگاه Southampton
دانشگاه Xiamen
دانشگاه Raffles
دانشگاه Reading
دانشگاه Jiao Tong شانگهای

4.مهاجرت به مالزی از طریق سرمایه‌گذاری

از دیگر راه های اشتغال و مهاجرت به مالزی، سرمایه گذاری در این کشور است. در این حالت فرد خارجی برای مدت 2 الی 3 سال می تواند در این کشور اقامت کند که البته قابلیت تمدید ویزا وجود دارد. دولت مالزی طرحی را با نام خانه دوم من MM2H پایه ریزی نموده است که مختص سرمایه گذاران می باشد. این طرح در میان سرمایه گذاران دارای محبوبیت جهانی خاصی است. اکثر سرمایه گذاران در این طرح تابعیت چینی دارند. از شرایط شرکت در این طرح، میزان سرمایه 125.000$ دلاری و حداقل درآمد ماهیانه 2.500$ دلاری است. 


[ بازدید : 80 ]

روانشناسی مهاجرت

يکشنبه 6 بهمن 1398
14:00
ساغر


 

مشکلات متعددی بر سر راه مهاجران قرار دارد که در بسیاری از این بزنگاه های سخت به مشورت یک فرد متخصص که حرف آنها را درک کند نیاز دارند. مشاوره روانشناسی مهاجرت این فرصت را در اختیار مهاجران قرار می دهد که مشکلات و مسائلشان را با یک مشاور حرفه ای مطرح کنند و به دنبال راه چاره باشند.

ترک دیار گفتن یا مهاجرت شاید در سخن آسان باشد اما در عمل، مطمئن باشید که سخت و طاقت فرساست. نگاه‌های سنگین و بعضا توهین‌آمیز مردمانی بیگانه که این بار تو را به چشم یک خارجی و یا یک تبعه نگاه می‌کنند. به راستی قدر و منزلت ما، در کشور و سرزمین مادری‌مان تا این حد پایین و تحقیرآمیز است؟!پس چرا؟ چرا همیشه زندگی در یک کشور خارجی برای‌مان آرزویی دست نیافتنی است؟

در این بخش، سعی کرده‌ایم به مشکلات و معضلات مربوط به مهاجرت بپردازیم. پای صحبت‌های مشاوران و  روان‌شناسان نشسته‌ایم تا از معضلات و خطرات «ترک وطن کردن» برای جوان‌ترها که بیشتر سودای مهاجرت دارند، بگویند. پس به راحتی از کنار این بخش نگذرید…

مهاجران شکست خورده!

جوانان و خانواده‌های زیادی را در اطراف‌مان مشاهده می‌کنیم که برای رفتن به خارج از کشور تلاش و سختی‌های زیادی متحمل می‌شوند. طوری که بعد از به پایان رساندن تحصیلاتشان به عشق رفتن به خارج از کشور سر از پا نمی‌شناسند. آنها تنها یک هدف دارند و آن چیزی نیست جز زندگی بهتر.

برای بسیاری از جوانان معنای زندگی بهتر در آزادی، زندگی راحت‌تر، امنیت شغلی، شغلی و… خلاصه می‌شود که می‌گویند آن را در کشور خودمان پیدا نمی‌کنند اما در خارج از کشور به راحتی به تمام این امکانات دست پیدا خواهند کرد و حاضر به تحمل هر سختی‌ای در این راه هستند؛ آنها آینده تخیلی‌ای برای خودشان ساخته‌اند و به باقی شرایط فکر نمی‌کنند.

اما متاسفانه سال‌ها بعد تعداد زیادی از آنها  دست از پا درازتر به وطن برمی‌گردند و تازه غصه می‌خورند که چرا نسنجیده و فکر نکرده در پی یک هوسرانی زودگذر دست به چنین اقدام عجولانه‌ای زده‌اند. تکلیف این افراد چیست؟ چگونه باید با آنان برخورد کرد که بتوانند دوباره زندگی جدیدی را آغاز کرده و به روال عادی برگردند؟!

 

مهاجرت و نگرانی‌های موجود در مکانی تازه:

مهاجرت برای هر فردی، دلیل و علتی دارد. در واقع، نمی‌توان گفت که همه افراد به دنبال یک هدف مشترک از مهاجرت هستند. ولی با اینکه نمی‌توان در اهداف خرد همه افراد دقیق و شد و به طور عمومی، دلایل مهاجرت را مشخص کرد، مشخص است که همه به خاطر تجربه یک زندگی بهتر به سراغ مهاجرت می‌روند. همین واژه «بهتر» است که با بار سنگینی که دارد، استرس و اضطراب به همراه می‌آورد و اگر با استرس و اضطراب ناشی از آن مقابله نشود، فرد مهاجر دچار اختلات روحی، احساسی و حتی جسمی خواهد شد. زیرا در برخی از موارد، مشکلاتی نظیر بی‌اشتهایی، بی‌خوابی، مشکلات هاضمه و… در فرد به وجود می‌آید. اما چرا بهتر بودن و تجربه زندگی بهتر باعث می‌شود تا مهاجران تحت فشار قرار بگیرند؟

ماجرا از این قرار است که صفات تفضیلی با خود نوعی طمع و فشار را به همراه می‌آورند. فرد مهاجر با هدف تجربه زندگی بهتر پا به کشوری دیگر می‌گذارد و مدام نگران است که نتواند شرایطی برای خود فراهم کند که از زندگی قبلی‌اش بهتر و برتر است. برای اینکه به زندگی بهتری دست پیدا کند هم لازم است تا با چالش‌های مختلفی رو به رو شود

یاد گرفتن و به کار بردن زبانی تازه در مراودات روزانه خود، پیدا کردن شغل و درآمدی بهتر از گذشته، معاشرت با آدم‌های جدید و…، همگی حکایت از باز شدن پرونده‌هایی تازه در زندگی فرد مهاجر دارند. علاوه بر اینکه مدیریت کردن همه این موارد به فرد فشار وارد می‌کند، دغدغه بهتر بودن شرایط هم همیشه در ناخودآگاه فرد وجود دارد. مطالعه روانشناسی مهاجرت باعث می‌شود تا فرد بر احساسات خود تسلط بیشتری پیدا کند. میل به بهتر شدن زندگی باعث می‌شود تا افراد برای خود انتظارات غیرمعقولی در ذهن بپرورانند.

 اما واقعیت این است که ساختن بهشتی خیالی از کشوری دیگر قطعا نتیجه‌ای جز توی ذوق خوردن نخواهد داشت. داشتن رویاهای غیرواقعی مانع از به وجود آمدن تجربه‌ای خوشایند در مهاجرت می‌شود.

مهاجرت برای آرامش!

بسیاری از مهاجران گمان می‌کنند اگر مشکلات ابتدای راه را تحمل کنند سرانجام به آسودگی می‌رسند در حالی که ورود به کشور جدید تازه اول ماجراست؛ بسیاری از مهاجران، رفاه اجتماعی کشور اصلی‌شان را از دست می‌دهند و مجبورند برای مدتی در کمپ زندگی کنند، جدایی از خانواده، اقوام و دوستان نیز در جای خود دردناک و آزاردهنده است.

اندوه و افسردگی ناشی از مهاجرت، یک تجربه فراگیر است اما در برخی موارد جنبه بیماری به خود می‌گیرد به خصوص در کسانی که زمینه بیماری‌های روانی مثل افسردگی و اختلالات اضطرابی دارند.

البته باید در نظر داشت که تمام مهاجران به اختلالات روانی مبتلا نمی‌شوند بلکه برخی فشارهای ناشی از مهاجرت را به صورت جسمانی نشان می‌دهند، شکایت از کمردرد، سردرد، بی‌خوابی یا پرخوابی و … می‌تواند نمودهای جسمانی فشار روانی باشد.

 

مسئله دیگری که حائز اهمیت است تفاوت گروه‌های مهاجر و به همان نسبت تفاوت در اختلالات آنهاست. به طور کلی دو گروه دست به مهاجرت می‌زنند، گروهی که از وضعیت موجود ناراضی‌اند و به دنبال رسیدن به آرزوهای دست نیافته در سرزمین خودشان هستند و گروه دوم، کسانی که به دنبال پیشرفتی هستند که امکانات آن در سرزمین خودشان فراهم نیست.

 

تحقیقات نشان داده است گروه اول که قادر به انطباق با شرایط جامعه خود نبوده‌اند معمولا در جامعه جدید هم با همین مشکلات حتی با فشار بیشتر روبه‌رو خواهند شد، چرا که در جامعه جدید حمایت گروه‌های اجتماعی قبلی وجود ندارد اما درگروه دوم اوضاع متفاوت است، آنها نیز با غم غربت، تنهایی و دلتنگی روبه‌رو هستند ولی قدرت انطباق بهتری از خود نشان می‌دهند و معمولا با مشکلات کمتری روبه‌رو می‌شوند.

مهاجرت، نوعی سازگاری دوباره با شرایط جدید است، فرد مهاجر باید بسیاری از ابعاد زندگی‌اش را تغییرات اساسی دهد و همین تغییرات منبع فشارهای روانی زیادی می‌شود.

هر چقدر تفاوت جامعه مبدا و مقصد بیشتر باشد این فشار هم بیشتر خواهد بود، کسانی که قصد مهاجرت دارند باید آمادگی شرایطی مثل فقدان مسکن، فقدان امکانات شهری، اشتغال موقت و شرایط بد کاری، محرومیت‌های اجتماعی، تفریحی و ورزشی را داشته باشند، ضمن اینکه دیگر خبری از امنیت ناشی از حضور و حمایت خانوادگی هم وجود ندارد.

 

راهکارهای افسردگی بعد از مهاجرت:

 

 متاسفانه سال‌ها بعد تعداد زیادی از آنها  دست از پا درازتر به وطن برمی‌گردند و تازه غصه می‌خورند که چرا نسنجیده و فکر نکرده در پی یک هوسرانی زودگذر دست به چنین اقدام عجولانه‌ای زده‌اند. تکلیف این افراد چیست؟ چگونه باید با آنان برخورد کرد که بتوانند دوباره زندگی جدیدی را آغاز کرده و به روال عادی برگردند؟!

1.از تلقین مثبت استفاده کنید

اگر با فردی مواجه می‌شوید که پس از مهاجرتش شکست خورده، به کشور برگشته و روحیه لازم را برای شروع یک زندگی جدید ندارد ازتلقینات  استفاده کنید و او را به زندگی برگردانید. جملاتی مانند اینکه گذشته تمام شده است تو می‌توانی از هم اکنون شروع کنی و یک زندگی جدید را برای خودت از نو آغاز کنی. برای شروع دوباره هیچ گاه دیر نیست و…

2.اختصاص دادن وقت و زمان کافی

نباید انتظار داشته باشیم فردی که با هزاران امید و آرزو و با رویاهایی بزرگ مهاجرت کرده است ولی حالا سرابی برایش باقی مانده، به سرعت به روال عادی برگردد. بلکه باید به او کمک کنیم و کم کم و از نو او را ترغیب کنیم تا کار و زندگی‌اش را از سر بگیرد. نه اینکه یک شبه از او توقع داشته باشیم همان فرد سابق شود. باید به او زمان کافی بدهیم.

 

3.سرکوفت زدن ممنوع

اگر فردی از خانواده شما در کشوری غریب، شکست خورده و به آغوش خانواده پناه آورده است یادتان باشد که به کمک شما احتیاج دارد و اکنون زمان سرکوفت زدن و گفتن جملاتی مثل اگر به حرفهای‌مان گوش می‌کردی، اگر مشورت می‌کردی، اگر عجولانه تصمیم نمی‌گرفتی و اگرهای دیگر نیست. این فرد خودش آسیب بزرگی دیده و حال نیازمند کمکی از جانب اطرافیان است.

 

 


[ بازدید : 77 ]

بهترین دانشگاه های جهان که تحصیل در آن‌ آرزوی مهاجر دوستان است

چهارشنبه 2 بهمن 1398
16:35
ساغر

قطعا برای هر کسی داشتن تحصیلات دانشگاهی اهمیت دارد و اگر قرار به تحصیل در خارج از کشور باشد هر کسی دوست دارد در یکی از بهترین دانشگاه های جهان تحصیل کند. انتخاب دانشگاه مناسب از میان انبوه دانشگاه‌ها، مسئله‌ی مهمی است و باید عوامل مختلفی از جمله هزینه‌، شهریه، شرایط پذیرش، ، زندگی دانشجویی، مکان اقامت، اعتبار و … را در نظر بگیرید. در این مقاله بهترین دانشگاه های جهان که تحصیل در آن‌ها آرزوی هرکسی است را به شما معرفی خواهیم کرد.

۱. دانشگاه هاروارد (Harvard University)

این دانشگاه پژوهشی خصوصی در سال ۱۶۳۶ در کمبریج بنا نهاده شد و هم‌اکنون یکی از بهترین دانشگاه های جهان به‌شمار می‌رود. در میان دانشجویان و اساتید هاروارد، ۴۹ دریافت‌کننده‌ی نوبل، ۳۲ مقام کشوری و ۴۸ برنده‌ی پولیتزر به‌چشم می‌خورد. هاروارد به داشتن برترین دانشکده‌ی پزشکی، حقوق، کسب‌وکار و همچنین بزرگ‌ترین کتابخانه‌ی دانشگاهی دنیا معروف است. از دانش‌آموختگان پرافتخار این دانشگاه می‌توان به جان کوئینسی آدامز (ششمین رئیس‌جمهور آمریکا)، تئودور روزولت، هلن کلر، جان اف کندی، بیل گیتس، بی‌نظیر بوتو، باراک و میشل اوباما اشاره کرد.

2.دانشگاه کلمبیا یکی از بهترین دانشگاه های جهان (Columbia University)

این دانشگاه خصوصی در منهتن نیویورک در ۱۷۵۴ تأسیس شد. دانشگاه کلمبیا دانش‌آموختگان معتبری ازجمله پدران بنیان‌گذار ایالات متحده دارد. در میان دانش‌آموختگان آن ۱۲۵ برنده‌ی پولیتزر، ۳۹ برنده‌ی اسکار و ۳ رئیس‌جمهور وجود دارد.

3.دانشگاه پرینستون (Princeton University)

پرینستون، دانشکده‌ی حقوق، پزشکی، کسب‌وکار یا الهیات ندارد، اما به‌عنوان مخزن ایده‌های پژوهش‌محور شناخته می‌شود! این دانشگاه در مقطع لیسانس و پایین‌تر و در رشته‌های علوم انسانی و جامعه‌شناسی، علوم تجربی و مهندسی پذیرای دانشجویان است. مریم میرزاخانی ریاضی‌دان ایرانی برنده‌ی جایزه‌ی فیلدز مدتی به‌عنوان استادیار در این دانشگاه تدریس کرده است.


4.دانشگاه آکسفورد (Oxford University)

این دانشگاه ۹۰۰ ساله، قدیمی‌ترین موزه‌ی دانشگاهی دنیا و بزرگ‌ترین کتابخانه‌ی دانشگاهی انگلستان را دارد و ناشر قدیمی‌ترین نشریه‌ی دانشگاهی انگلستان است.


5.دانشگاه لس آنجلس (University of California at Los Angeles)

تعداد متقاضیان تحصیل در دانشگاه لس‌آنجلس یا آن‌طور که رایج‌تر است یوسی‌ال‌ای، از همه‌ی دانشگاه‌های دیگر آمریکا بیشتر است! این دانشگاه با سابقه‌ای کمتر از ۱۰۰ سال، ۱۳ برنده‌ی نوبل، ۱۰ برنده‌ی نشان ملی علوم، ۳ برنده‌ی پولیتزر و ۱ برنده‌ی فیلدز تربیت کرده‌ است.


[ بازدید : 180 ]

چرا گرجستان برای مهاجرت مناسب نیست؟

سه شنبه 1 بهمن 1398
17:57
ساغر


یک کارشناس مسائل حوزه قفقاز گفت: متاسفانه برخی از افراد و شرکت‌های ایرانی سودجوی مقیم گرجستان به منظور کسب سود بیشتر برای ارائه خدماتی همچون فروش و یا اجاره منزل، اخذ اقامت و یا تاسیس شرکت در معرفی ظرفیت‌های گرجستان به مردم ایران اغراق کرده، تمامی حقایق را بازگو نکرده و تبلیغات دروغین فراوانی را انجام داده اند و تحت همین تبلیغات گسترده و در جستجوی بهبود شرایط و زندگی بهتر، بسیاری از هموطنان فقط به امید آینده ای ایده‌آل و غافل از مشکلات بعدی، گرجستان را به عنوان محل اقامت انتخاب کرده‌اند.

گرجستان با جمعیتی حدود چهار میلیون نفر در حوزه تمدنی ایران قرار دارد و میان مردم ایران و گرجیان از گذشته‌های دور روابط تاریخی و فرهنگی وجود داشته است. وجود بیش از پنج‌هزار کلمه فارسی در زبان گرجی و همچنین وجود شهروندان ایرانی گرجی تبار در بخشهای مختلف مرکزی و شمال کشور دال بر این مدعا است. به سبب همین قرابت‌ها ایران جزو اولین کشورهایی بود که استقلال گرجستان را به رسمیت شناخت و از تمامیت ارضی این کشور حمایت کرد .

به سبب قرابت‌های تاریخی و فرهنگی دو کشور و استقبال دولت و بخش‌های خصوصی گرجی، گرجستان به عنوان یک مقصد گردشگری برای ایرانیان در سال‌های اخیر بوده است. اگر نگاهی به آمار سفر گردشگران ایرانی به گرجستان داشته باشیم می‌بینیم که در سال 2014 پس از وقفه یک ساله در اجرای موافقت‌نامه لغو روادید میان ایران و گرجستان از سوی تفلیس، سفر گردشگران ایرانی به گرجستان به شدت افزایش یافت به طوری که در سال 1396 از مرز 325 هزار نفر فراتر رفت.


از جمله دلایل این رشد سریع می‌توان به رژیم لغو روادید، نزدیکی گرجستان (متوسط زمان پرواز یک ساعت و سی دقیقه)، هزینه بلیط نسبتا ارزان، ارزان بودن هزینه‌های مسافرتی در این کشور و امنیت در گرجستان اشاره کرد. البته نقش آژانس‌های گردشگری در معرفی ظرفیت‌های گردشگری گرجستان را نباید از نظر دور داشت.


در ابتدای این دوره، گرجستان از رشد سفر گردشگران ایرانی استقبال بی‌سابقه‌ای می‌کرد. پس از چهار کشور همسایه گرجستان یعنی روسیه، آذربایجان، ارمنستان و ترکیه، بیشترین گردشگران وارد شده به گرجستان از ایران بوده‌اند. به تعبیری دیگر، ایرانیان در میان کشورهای غیر همسایه گرجستان رتبه اول گردشگری در این کشور را به خود اختصاص می‌دادند.

پس از چندی به تدریج واکنش‌هایی در سطوح مختلف جامعه و مامورین گرجستان نسبت به حضور پررنگ خارجی‌ها و به خصوص مسلمانان و بیش از همه نسبت به ایرانیان بروز کرد.

فراموش نشود که جمعیت گرجستان در سال 2018 به 3.5 میلیون نفر کاهش یافت. این درحالی است که جمعیت گرجستان تا چند سال قبل 4.3 میلیون نفر بوده است. بدین ترتیب نزدیک به 800 هزار نفر از اهالی این کشور برای کسب شغل و آینده بهتر، زندگی در خارج را انتخاب و مهاجرت کرده‌اند.

متاسفانه برخی از افراد و شرکت‌های ایرانی سودجوی مقیم گرجستان به منظور کسب سود بیشتر برای ارائه خدماتی همچون فروش و یا اجاره منزل، اخذ اقامت و یا تاسیس شرکت در معرفی ظرفیت‌های گرجستان به مردم ایران اغراق کرده  و تمامی حقایق را بازگو نکردند و تبلیغات دروغین فراوانی را آغاز کردند. 

تحت همین تبلیغات گسترده و در جست‌وجوی بهبود شرایط و زندگی بهتر، بسیاری از هم‌وطنان فقط به امید آینده‌ای ایده‌آل و غافل از مشکلات بعدی، گرجستان را به عنوان محل اقامت انتخاب نمودند، در صورتی که اگر هم‌وطنان فقط به برخی از این واقعیت‌ها و تذکرات مسئولین دولتی و غیر دولتی مربوطه توجه می‌کردند، به طور حتم در انتخاب خود تجدید نظر می‌کردند  از جمله این تذکرات می‌توان به مصاحبه سید جواد قوام شهیدی سفیر کشورمان در گرجستان در فروردین ماه سال جاری که هنوز موج استقبال برای اقامت در گرجستان شدت نگرفته بود، اشاره کرد. 

وی طی مصاحبه در این زمینه اظهار کرد : "خرید ملک در گرجستان لزوما تضمینی برای اخذ اقامت طولانی مدت این کشور نیست. ایرانیانی که اقدام به خرید ملک در گرجستان می‌کنند، ابتدا اقامت (روادید) یک‌ساله به آنها اعطا می‌شود اما این به معنای تضمین اقامت این افراد در سال‌های بعد نیست. مگر آنکه فرد، کار مولد و مشخصی در گرجستان داشته باشد و بتواند ثابت کند که یک شهروند مفید و مولد برای این کشور است. بسیاری از شهروندان ایرانی که در گرجستان اقامت یک ساله گرفته‌اند "موفق به تمدید آن نشده‌اند."

 

درواقع دو هدف اصلی گرجستان برای لغو روادید با ایران یکی جذب گردشگران ایرانی و دیگری جذب سرمایه‌گذاران ایرانی برای خرید ملک و یا سرمایه‌گذاری در گرجستان بود.

شایان ذکر است در سال‌های گذشته بسیاری از ایرانیان فقط با ثبت شرکت آن هم با هزینه‌ای کمتر از یکصد دلار ضمن ارائه طرح و برنامه اقتصادی خود به اداره مهاجرت گرجستان اقامت شش ماهه و یک ساله دریافت می‌کردند، اما سپس معلوم شد  که از چند هزار شرکت ثبت شده فقط نزدیک به دویست شرکت فعالیتی قابل قبول داشته و دیگر شرکت‌ها فقط بر روی کاغذ موجودیت داشته‌اند. این‌گونه اقدامات و تاسیس شرکت‌های غیر فعال در آن کشور موجب تردید جدی در میزان موفقیت طرح اولیه دولت گرجستان و همچنین تجدید نظر در چگونگی پذیرش ایرانیان شد.

طبق آمار غیررسمی تعداد ایرانیانی که در حال حاضر مجوز اقامت گرجستان را دارند حدود 14 هزار نفر می‌باشد. البته برخی از هم وطنان مدت‌ها است بدون کسب اقامت در گرجستان زندگی می‌کنند و هر 45 روز از یکی از مرزهای کشور خارج شده و بلافاصله دوباره به گرجستان باز می‌گردند.

 تجربه ماههای اخیر نشان داده است که ماموران پلیس گذرنامه گرجستانی هر زمان و به هر دلیلی ممکن است از ورود این قبیل شهروندان جلوگیری نمایند. علاوه بر این، زندگی در گرجستان بدون داشتن مجوز اقامت دشواری‌های خاص خود را دارد. این افراد از دسترسی به بسیاری از خدمات از جمله افتتاح حساب بانکی محروم هستند.

در کنار جنبه‌های مثبت گرجستان جهت مسافرت و یا زندگی همچون امنیت، آزادی‌های اجتماعی، آسانی کسب و کار و نزدیکی به ایران؛ برخی نکات مهم نیز وجود دارند که غفلت از آنها می‌تواند به اتخاذ تصمیم‌های اشتباه منجر شود. در زیر به برخی از این محورها که با استناد به آمار و گزارش‌های موسسات بین‌المللی تهیه شده است اشاره می‌شود.

1- گرجستان کشور مهاجرپذیر نیست بلکه سرمایه محور است: در قوانین و سیاست‌های گرجستان بودجه و اولویتی برای مهاجران خارجی در نظر گرفته نشده است. زیرا خود این کشور با مشکلات اقتصادی همچون بیکاری و مهاجرت شهروندان گرجی به خارج مواجه است. از طرفی با توجه به جمعیت 3.5 میلیونی این کشور حضور گسترده مهاجران خارجی می‌تواند بافت فرهنگی و اجتماعی این کشور را تغییر دهد. در حقیقت گرجستان سیاست جذب حداقل مهاجر با سرمایه حداکثری را دنبال می‌کند و هجوم جمعیت انبوه ایرانیان در ماههای اخیر به این کشور در تعارض با این سیاست است .

2- مشکل زبان گرجی:  زبان گرجی برای غالب ایرانیان زبانی ناآشنا و سخت برای یادگیری می‌باشد و چنانچه تصمیم به اقامت در این کشور را دارند می‌بایست این زبان را فراگیرند. طبیعی است در غیر این صورت با مشکلات بسیاری روبرو خواهند شد. بسیار مشاهده شده است که به دلیل عدم آگاهی نسبت به این زبان و عدم استفاده از مترجم، حقوق شهروندان ایرانی مورد سوء استفاده قرار گرفته و زیان‌های هنگفتی را متحمل شده‌اند.

3- پایین بودن سطح آموزش و رتبه آکادمیک: دانشگاه‌ها و مدارس گرجستان دارای سطح کیفی لازم برای تحصیل نمی‌باشند. طبق ارزیابی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، دانشگاه‌های گرجستان در رده ضعیف قرار دارند و فقط مدارک تحصیلی چند دانشگاه دولتی گرجستان قابل ارزشیابی است. وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشورمان نیز هیچ یک از مدارک دانشگاهی گرجستان را ارزشیابی نمی‌کند.

4- ریسک بالای انتقال سرمایه از طرق نامتعارف: دادستانی مالی گرجستان هر لحظه ممکن است دارایی و املاکی که با مبداء نامشخص مالی تهیه شده باشند ضبط کند و صاحبان آنها را تحت پیگرد قانونی قرار دهد. پلیس مبارزه با فساد و جنایات سازمان یافته در آبان ماه سال جاری ضمن هجوم به تعدادی از دفاتر صرافی ایرانیان که اقدام به ارسال حواله‌های ارزی می‌کردند، آنها را دستگیر و تمامی دارایی‌های آنها را ضبط و آنان را مورد پیگرد قانونی قرار داد . 

5- مشکل بیکاری در گرجستان: گرجستان خود با مشکل بیکاری مواجه است و در سال‌های اخیر نرخ بیکاری نه تنها کاهش نداشته بلکه افزاش یافته است. به همین سبب نیز بسیاری از اتباع این کشور برای یافتن کار و درآمدی مناسب به خارج مهاجرت نموده اند. بنابر این هر نوع فعالیت اقتصادی که فرصت های شغلی را اشغال کند نمی تواند از سوی نهادهای ذیربط گرجی مفید تلقی گردد ، لذا کارهای خدماتی کم سرمایه بر و پر اشتغال که تعداد ایرانیان در آن حوزه ها کم نیست و فرصت‌های اشتغال ملی را از گرجیان گرفته است به هیچ وجه مورد حمایت دولت آن کشور قرار نمی‌گیرد .

6- بالا بودن هزینه‌های زندگی در گرجستان برای ایرانیان مقیم : دولت گرجستان هیچ سوبسیدی برای هیچ نوع کالا و خدماتی ارائه نمی‌دهد. برای مثال هزینه سوخت خودرو در این کشور نزدیک به یک دلار در هر لیتر و هزینه ویزیت پزشک حداقل 20 دلار است. برای دارو نیز هیچ سوبسیدی وجود ندارد. اگر امکاناتی نیز در بیمارستان های دولتی فراهم باشد فقط برای شهروندان گرجی است. 

7- گرجستان عضو اتحادیه اروپا نیست: متاسفانه اشخاصی که در ورود ایرانیان به گرجستان ذی‌نفع هستند همیشه تلاش می‌کنند اینطور وانمود نمایند که گرجستان عضو اتحادیه اروپا است و یا به زودی به عضویت این اتحادیه درخواهد آمد. اولآ گرجستان عضو اتحادیه اروپا نیست ، ثانیا مشخص نیست که چه زمانی گرجستان می‌تواند تمامی استانداردهای اروپا را داشته باشد و عضو این اتحادیه شود. سوما، تضمینی نیست که عضویت در این اتحادیه به سود ایرانی‌هایی باشد که اقامت این کشور را دریافت نموده و یا خواهند نمود. لازم به یادآوری است که در خلال سفر اخیر خانم مرکل صدراعظم آلمان به گرجستان وی اظهار امیدواری کرد که کشورهای بالکان بتوانند در 10 سال آینده به اتحادیه اروپا ملحق شوند و بعد از آن در ظرف زمانی 5 ساله گرجستان نیز به استاندارد عضویت دست یابد این اظهارات مرکل با تعجب آگاهان مواجه شد و آن را بسیار خوشبینانه تفسیر کردند. طول زمان حداقل 15 ساله عضویت گرجستان با گوش ایرانیان کاملا نا آشناست . 

8- دریافت اقامت گرجستان بسیار سخت است:متاسفانه در تبلیغات سوء در شبکه های اجتماعی دریافت اقامت گرجستان را به مثابه دریافت تابعیت این کشور معرفی می کنند. این در حالی است که در گرجستان تابعیت بر اساس خون (نژاد) است. یعنی اقامت و یا تولد در خاک گرجستان موجب دریافت تابعیت گرجی نمی‌شود.

9- رتبه 135 نیکوکاری میان 139 کشور جهان: طبق تحقیق و گزارش موسسات بین‌المللی، گرجستان به لحاظ شاخص نیکوکاری در ردیف آخرین کشورها قرار دارد و این خصیصه، بیش از همه خود را در چالش‌های اجتماعی و به ویژه با اتباع خارجی مقیم نشان می‌دهد. رئیس اتاق بین‌المللی بازرگانی چندی پیش طی مصاحبه خود بیان داشت، موج بیگانه ستیزی در جامعه گرجستان رشد یافته است و بهتر است دولت گرجستان موضع خود را در خصوص حمایت از سرمایه گذاران خارجی مقیم روشن کند. در همین حال امروزه عمدتاغ به شاخص‌های چشمگیر برای جذاب نشان دادن گرجستان استناد می‌شود. 

10- سرانه تولید ناخالص داخلی پایین: سرانه تولید ناخالص داخلی یکی از معیارهای توسعه  اقتصادی کشورها است. گرجستان با تولید سرانه ناخالص داخلی 10099 دلار (بر اساس قدرت خرید اهالی ـ PPP) در سال 2017 جایگاه 108 را در میان کشورهای جهان به خود اختصاص داد. برای مقایسه باید گفت، از میان کشورهای منطقه روسیه با بیش از 20 هزار دلار جایگاه 52 ، و جمهوری آذربایجان با بیش از 16 هزار دلار رتبه 71 را به خود اختصاص داده اند. سرانه تولید ناخالص داخلی ایران نیز بیش از 16 هزار دلار است.

11- بیش از 20 درصد از مردم گرجستان زیر خط فقر قرار دارند: 21.09 جمعیت گرجستان تا سال 2017 زیر خط فقر بوده اند. در حالی که دو سال قبل از آن16.4 درصد اهالی زیر خط فقر قرار داشتند. میانگین درآمد ماهیانه در سال 2017 در گرجستان 1061 لاری (433دلار) بوده است. به گزارش موسسه اوکسفام، بیش از 60 درصد از اهالی گرجستان برای تامین مواد غذایی خود مجبورند پول قرض کنند.

12- سطح پایین رفاه اجتماعی: بنا بر گزارش موسسه  Legatum Institute ، گرجستان به لحاظ رفاه اجتماعی در میان 149 کشور، رتبه 84 را به خود اختصاص داده است. به نظر کارشناسان گرجی، 65 درصد اهالی گرجستان جزو طبقه‌ای هستند که باید بیش از 65 درصد از درآمد خود را برای تامین مواد غذایی مصرف کنند. لذا اگر به فکر تامین دیگر نیازهای خود باشند با مشکل مواجه می‌شوند. 

13- بالا بودن نرخ بیکاری: طبق نظرسنجی انجام شده توسط انستیتو ملی دموکراسی آمریکا، شصت درصد از اهالی (3.7 میلیون نفری) گرجستان خود را بیکار محسوب می کنند. در صورتی که طبق آمار رسمی گرجستان نرخ بیکاری در کشور در کمترین حد خود یعنی 11.8 درصد می باشد. کارشناسان گرجی رقم واقعی نرخ بیکاری را بسیار بیشتر از رقم اعلام شده از سوی دستگاه های دولتی می دانند.

14- عدم احساس بهبود در وضعیت اقتصادی : طبق نظرسنجی انستیتو جمهوری خواهان آمریکا در گرجستان، 65 درصد از مخاطبان معتقدند وضعیت اقتصادی آنها نسبت به سال گذشته بدتر شده است. 35 درصد مخاطبان معتقدند که وضع اقتصادی آنها وخیم است و 28 درصد معتقدند نسبتا وخیم است. 27 درصد نیز معتقدند هیچ تغییر مثبتی در وضع اقتصادی نداشته است . 

15- افزایش آمار ورشکستی در گرجستان: طبق گزارشات رسمی آمار کسانی که در گرجستان سرمایه های خود را از دست می دهند به سرعت در حال افزایش است. بطوری که فقط طی دو ماه 4735 نفر به تعداد شهروندان ورشکسته گرجستان اضافه گردید. اگر تا ماه نوامبر (2017) نام 230223 بدهکار در فهرست ورشکستگان به ثبت رسیده بود، در ماه ژانویه (2018) این رقم به 234958 نفر رسید. به تعبیری دیگر 6.5 درصد از جمعیت 3.5 میلیون نفری گرجستان اعلام ورشکستگی کرده‌اند که به نظر کارشناسان گرجی این آماری بسیار خطرناک است. آیا با چنین شرایط و ضعف اقتصادی ، برای ایرانیان آن هم با تخصص های نازل ، محدود و عمدتا در حوزه های خدمات عمومی و با حضور پرشمار و رقابت‌های غیر حرفه‌ای با یکدیگر چه میزان فرصت شغلی و کار باقی می‌ماند؟

16- اطمینان پایین اهالی به سیستم قضایی: دادگاه‌ها، پارلمان و دادستانی به عنوان سه نهاد اصلی حکومتی در گرجستان، کمترین اعتبار را بین دستگاه‌های دولتی در میان مردم دارند. علاوه بر این در مقایسه با سال 2014 ؛ انتظار مردم به حل عادلانه مشکلات خود توسط دادگاه ها کاهش نیز یافته است. در موارد متعدد مشاهده شده است که ایرانیان از وکلای نصب شده در پرونده‌هایی که طرف شکایت گرجی بوده است، از بی‌تجربگی و سستی وکلای خود گله‌ مند بوده و نتوانسته‌اند حقوق پایمال شده خود را اعاده نمایند و گفته می‌شود برخی وکلای فارغ‌التحصیل جوان و بی‌تجربه گرجی به برکت حضور ایرانیان توانسته‌اند بازار پر رونقی را برای خود فراهم کرده و موکلین بی‌دفاع و سرگردان ایرانی را مدتها در یک فرایند بی پایان دادرسی، ناراضی، رها سازند. 

بخشی از دعاوی ایرانیان نیز با اتکا و یا ادعای یک طرف به دستگاه‌های امنیتی و متمایل نمودن پرونده مالی به برخورد امنیتی عملا آسیب‌های فراوانی به شرایط زندگی افراد وارد می‌شود که دستگاه قضایی در این پرونده‌ها توان لازم برای اجرای عدالت را ندارد.

در پایان تاکید می‌شود  چنانچه هم‌وطنان عزیز تصمیم به مهاجرت به گرجستان را دارند بار دیگر شرایط اخذ اقامت و زندگی در این کشور را به درستی ارزیابی کرده  و آن را به طور دقیق با امکانات خویش تطبیق دهند تا پس از چندی ضمن صرف هزینه‌های هنگفت و اتلاف عمر خویش و احتمالا کسب تجربه‌ای ناموفق و ناخوشایند و با از دست دادن سرمایه، مجبور به بازگشت به کشور نشوند.


البته گرجستان به لحاظ ظرفیت‌های گردشگری می‌تواند برای بسیاری از گردشگران خارجی جذاب باشد. تجربه یک سفر توریستی به گرجستان با رعایت و احترام به قوانین و مقررات و با توجه به قرابت های تاریخی و فرهنگی برای هموطنان ما خالی از لطف نخواهد بود. 


بازهم تاکید می‌شود که فقط سفر به منزله گردشگری باشد، آن هم با داشتن تمامی شرایط یک گردشگر از جمله بلیط رفت و برگشت، بیمه مسافرتی و همراه داشتن وجه کافی و رزرو هتل. 



[ بازدید : 67 ]

ویزای انگلستان و روشهای مهاجرت به انگلیس

دوشنبه 30 دی 1398
16:10
ساغر


ویزای انگلستان:


برای سفر به انگلستان باید به صورت جداگانه درخواست ویزای انگلستان را برای سفارت مطرح کنید و با ویزای شینگن نمیتوانید وارد انگلستان شوید. برای  اخذ ویزای انگلستان باید دارای مدارک قوی و قابل قبولی برای اثبات بازگشت خود از انگلستان به سفارت ارائه دهید. این مسئله مستلزم تجربه و گذراندن مراحل پیچیده‌ای است که معمولا متقاضیان را با مشکل مواجه می‌کند.


انواع ویزا انگلستان: 


1) ویزای توریستی انگلستان: سینگل و مولتی ( 6 ماهه، 2 ساله، 5 ساله، 10 ساله)

این نوع از ویزای انگلستان به صورت توریستی یا همان ویزای ویزیتوری می باشد که با اخذ این ویزا شما از لحاظ قانونی اجازه اقامت در انگلستان را نخواهید داشت. در صورتی که واجد شرایط اخذ ویزای انگلستان هستین میتوانید اقدام به درخواست ویزای توریستی داشته باشید.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای توریستی انگلستان:

اصل پاسپورت

دو قطه عکس

ترجمه شناسنامه و مدارک ازدواج

ترجمه مدارک شغلی و بیمه تامین اجتماعی

ترجمه سند ملکی

پرینت 3 ماهه حساب بانکی

تمکن مالی به لاتین


2) ویزای تحصیلی انگلستان:

افرادی که تمایل دارند در کشوری تحصیل کنند که در صدر کشورهای دانشجو پذیر باشد و زندگی در آن همیشه تازگی به همراه داشته باشد، قطعا انگلستان یک پیشنهاد فوق العاده محسوب خواهد شد. کشور انگلستان جزو پنچ کشور برتر دنیا از لحاظ کیفیت برجسته‌ی تحصیل، سرمایه‌گذاری‌های پرسود و اقامت راحت شناخته شده است.

عاملی که سبب شده هرساله بیش از هزار متقاضی به منظور تحصیل به انگلستان سفر کنند این است که انگلستان مرکز تجهیزات و توسعه برای تحصیل محسوب می‌شود.

در شهرهای بزرگ انگلستان، می‌توان زندگی توام با آرامش، علم و امنیت را تجربه کرد. زبان رسمی این کشور انگلیسی است و نسبت به کشورهای انگلیسی‌زبان دیگر مانند آمریکا، تنوع لهجه‌ی بالایی دارد. در کشور انگلستان مسئله قابل توجه وجود دوستی بین ادیان مختلف از جمله مسلمان، مسیحی، یهودی، بودایی هندو است که با صلح و احترام به عقاید در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.

ادامه تحصیل در خارج از کشور تجربه‌ای است که زندگی بیشتر افراد را متحول می‌کند، پس می‌بایست مقصد به درستی انتخاب شود.

کشور انگلستان دارای بیش از 50 شهر مناسب برای اقامت دانشجویان است. از شهرهای مهم انگلستان میتوان به لندن، تاتنهام، آرسنال، بیرمنگام، منچستر، لیدز، ناتینگهام و نیوکاسل اشاره کرد.

در میان شهرهای کشور انگلستان، لندن نمونه‌ی مشهود یک شهر پیشرفته با قطب اقتصادی، علمی و فرهنگی جهان است. لندن با داشتن 45 دانشگاه انواع تخصص‌ها را پوشش می‌دهد که از پنج دانشگاه برتر جهان دوتای آن‌ در لندن قرار دارد.

در کشور انگلستان تعداد قابل توجهی کتابخانه با بیش از 150 میلیون جلد کتاب و دانشگاه‌هایی که بالاترین امتیاز را در استانداردهای بین‌المللی از آن خود کرده‌اند، دوران تحصیل در انگلستان را به تجربه‌ی پرباری تبدیل می‌کنند.

درنهایت، 3 دلیل اصلی وجود خواهد داشت که انگلستان را به یک انتخاب مناسب برای ویزای تحصیلی تبدیل خواهد کرد.

  1. دانشگاه‌های انگلیس رتبه‌ی بالایی در رنکینگ جهانی دارند و از کیفیت بالای آموزشی برخوردارند که سبب شده از سرتاسر جهان دانشجوها برای تحصیل به انگلیس مهاجرت کنند . تحصیل در انگلستان به زبان بین‌المللی انگلیسی انجام می‌شود و اعتبار مدارک اخذ شده جهت ورود به بازار کار در هر جای جهان معتبر است.
  2. کشور انگلستان فاصله‌ی کوتاهی با ایران دارد (حدود 5 ساعت) و یکی از نزدیک‌ترین مقاصد برای ادامه‌ی تحصیل به شمار می‌رود.
  3. دانشجویان مقاطع ارشد و دکترا می‌توانند همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را نیز به همراه ببرند و همسرشان نیز اجازه‌ی کار در انگلستان را خواهد داشت.
  4. ( ویزای نخبگان انگلستان)Tier 1 (Exceptional Talent

    این نوع ویزا، ویزای درجه 1 یا ویزای استعداد درخشان نامیده‌ می‌شود. ویزای استعداد درخشان سهمیه‌ی محدودی دارد و در سال 500 نفر از سرتاسر دنیا را شامل می‌شود.

     

  5. 3)مهاجرت به انگلستان از طریق سرمایه گذاری:

    این نوع از ویزا یا اقامت انگلستان به میزان سرمایه شما بستگی دارد.

    شرایط اخذ ویزای سرمایه گذاری انگلستان به شرح ذیل است:

    - مبلغ 2 میلیون پوند باید در یک بانک انگلیسی به نام فرد درخواست کننده سرمایه گذاری شود.

    - یک چهارم این مبلغ را میتوان به عنومانخرید ملک در انگلستان مصرف نمود.

    - برای دریافت این نوع از ویزا نیازی به داشتن مدرک آیلتس نخواهید داشت.

    مهاجرت به انگلستان از طریق کارآفرینی:(فعلا این برنامه متوقف شده است)

    ویزا و یا اقامت کارآفرینی در ایران به اشتباه به ویزای سرمایه گذاری خوانده می‌شود اما ویزای کارآفرینی پروسه بسیاز پیچیده ای داشته و نیازمند تخصص و تجربه فراوان است.

    این نوع از روش مهاجرت به انگلستان بسیار پر طرفدار بوده و ظرف مدت حدودا 3 سال با درآمد مناسب در کشور انگلستان به اقامت دائم دست پیدا خواهید کرد.

    شروط اصلی اقامت کار آفرینی انگلیس عبارت است از :

    1. دسترسی به 200 هزار پوند پول نقد 
    2. دارا بودن مدرک زبان IELST4.5 یا CEFR B1
    3. داشتن طرح توجیهی و business plan و دفاع از آن در مصاحبه احتمالی سفارت انگلیس.
    4. تامین هزینه های اولیه زندگی در انگلیس به ازای سرپرست 1900 پوند و به ازای هر نفر از اعضای خانواده 1100 پوند.
    5. در صورت دریافت اقامت کارآفرینی شخص متقاضی به مدت 3 سال و 4 ماه اقامت انگیس بدون محدودیت مکانی به همراه همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را خواهد داشت.

    در نظر داشته باشید که اقامت کار آفرینی انگلیس را میتوان به صورت تیمی نیز انجام داد. بدین معنی که 2 خانواده میتوانند با سرمایه گذاری 100 هزار پوند هر کدام اقدام به در خواست این اقامت نمایند.

    شرایط اقامت کارآفرینی انگلیس برای هر 2 خانواده یکسان خواهد بود بدین معنی که همسر و فرزندان زیر 18 سال هر 2 خانواده 3 سال و 4 ماه در انگلیس اقامت خواهند داشت.  

                                                                                                   

    4)مهاجرت به انگلستان از طریق ازدواج:

    در صورتی که روش انتخابی شما برای مهاجرت به انگلستان ازدواج است باید در نظر داشته باشید که در این باره تمام مدارک و پرونده ای که به آفیسر انگلستان تحویل می دهید شفاف بوده و هیچ شکی برای آفیسرهای سفارت ایجاد نکنید. باید دقت داشته باشید که خود را برای جلسه یا جلسات سفارت آماده سازید که به سوالات آفیسر انگلستان به درستی پاسخ دهید. مهاجرت به انگلیساز طریق ازدواج برای مردان و زنان امکان پذیر است اما زنانی که از این طریق قصد مهاجرت به انگلیس را دارند زمان کمتری برای اخذ اقامت دائم انگلستان صرف خواهند کرد


  6.                                                                                                                                



[ بازدید : 123 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به روش های مهاجرت و گرفتن اقامت است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست
بستن تبلیغات [x]