با مشکلات مهاجرت آشنا شوید!

يکشنبه 27 مهر 1399
15:14
ساغر


بدون شک مهاجرت به کشورهای دیگر سختی ها و درسرهایی دارد. دردسرهایی همچون تفاوت فرهنگی، سختی در ارتباط گرفتن با مردم آن کشور، تحصیل، پیدا کردن شغل مناسب و خلاء حضور دوستان و خانواده و .. عموما برای مهاجرین اتفاق می افتد. هرچند که این معضلات در کشورهای مختلف متفاوت است اما در اینجا قصد داریم تا به بررسی جوانب کلی مشکلات مهاجرت بپردازیم.


1) احساس تنهایی

از شایع ترین مشکلات مهاجرت  می توان به احساس تنهایی اشاره کرد. حتی اگر برای رسیدن به کشور مقصد انگیزه و شوق بسیاری هم داشته باشید باید خودتان را برای دلتنگی و احساس غربت آماده کنید. این احساس زودتر از چیزی که فکر میکنید به سراغتان می آید! احساس دلتنگی برای اعضای خانواده تان، برای دوستانی که با آنها زندگی کرده اید و حتی زبانی که با آن صحبت می کردید و یا مکان هایی که با آنها خاطره داشته اید، شما را احاطه می کند! قبل از مهاجرت حتما آمادگی روحی و روانی لازم را برای برخورد با این موضوع در خود ایجاد کنید.



2) زبان کشور میزبان

حتما قبل از سفر به فکر آموزش زبان کشور مقصد خود افتاده اید. هرچقدر هم که مهارت گفتاری و نوشتاری زبان کشور میزبان را کسب کرده باشید با با ورود به آن کشور در ارتباط گرفتن کلامی دچار مشکل خواهید شد! چون گفتارهای عامیانه مردم بومی متفاوت است و تا یادگیری آنها در خرید، ارتباط گرفتن با اشخاص، در مدرسه و دانشگاه ها و .  قطعا کمی اذیت خواهید شد. شاید بتوان زبان را یکی از مهمترین مشکلات مهاجرت عنوان کرد.


3) شهروند درجه 2

یکی دیگر از مشکلات مهاجرت برای ما ایرانی ها شهروند درجه 2 بودن است! ما ایرانی ها خود را مهد تمدن می دانیم و در کشور خود حق شهروندی کامل را داریم اما در عموم کشورهای اروپایی و آمریکایی شهروند درجه 2 محسوب میشویم! شما حتی اگر اقامت قانونی داشته باشید و هرچقدر هم از لحاظ علمی و شغلی سطح بالایی داشته باشید، قطعا تبعیضاتی بین شما و مردم بومی آن کشور در سیستم های قضایی و یا سیاسی ( این میزان در کشورهای مختلف متفاوت است) آن کشور وجود دارد. حتی برخی از مردم آن کشور ممکن است شما را به عنوان یک خارجی که از امکانات آنها استفاده می کنید بشناسند و رفتارهای خشونت آمیزی از خود در برخورد با شما نشان دهند! حتما قبل از مهاجرت با قوانین شهروند درجه 2 در آن کشور آشنا شوید و فرهنگ مهاجر پذیر بودن مردمان آن را بررسی کنید تا آمادگی لازم در این خصوص را کسب کرده باشید.


4) تفاوت دین و فرهنگ

این موضوع یکی از بزرگترین مسایلی است که باید قبل از مهاجرت به آن توجه کنید. با توجه به اینکه عموم مردم ایران مسلمان هستند باید قبل از سفر توجه کنید که در کشور مقصد اسلام هراسی وجود دارد یا خیر! تا مورد آزار و اذیت مردمان بومی آن کشور قرار نگیرید! از طرفی تفاوت فرهنگی را نیز در نظر بگیرید. شاید مسئله ای ساده به نظر برسد اما از نحوه لباس پوشیدن تا یک سلام ساده و پرسیدن سوال ممکن است برای شما مشکل ایجاد کند ! ممکن است رفتاری در آن کشور بی احترامی تلقی شود و یا پیگیری قانونی داشته باشد. پس حتما قبل از سفر با فرهنگ مردم آن کشور آشنا شوید.


5) معضلات کاری

اگر قبل از مهاجرت شغل خود را پیدا نکرده باشید ممکن است در آن کشور بیکار بمانید! یکی از مشکلات مهاجرت مسئله شغل است و عموما کشورها، مردمان خود را در اولویت شغلی قرار می دهند. حتی ممکن است گاهی مهارت مورد نیاز آن کشور با مهارت های شخصی شما متفاوت باشد. پس قبل از سفر از هماهنگی مهارت خود با میزان نیاز آنها اطلاعات کسب کنید.



6) قوانین کشور مقصد

اگر قبل از سفر قوانین کشور مقصد را مطالعه نکردید خود را برای مشکلات زیادی آماده کنید! کشورهای مختلف قوانین متفاوتی دارند. از قوانین و جرایم رانندگی تا ساده ترین اتفاقات قانونی را مطالعه کنید.



7) بی پولی

از دیگر مشکلات مهاجرت بیشتر بودن هزینه زندگی روزمره می باشد. برای حل این معضل نحوه خرج و مخارج خود را با دقت برنامه ریزی کنید تا به بی پولی بر نخورید! در کشور مقصد خبری از دوست و آشنا نیست که بتوانید به صورت دستی از آنها قرض بگیرید! نوع هزینه مسکن، مالیات، آب، برق و انرژی عموما پر هزینه تر از ایران می باشد و باید در مصرف آنها صرفه جویی کنید.


[ بازدید : 76 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به روش های مهاجرت و گرفتن اقامت است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]