مهاجرت به چین

شنبه 3 اسفند 1398
12:22
ساغر


چین از لحاظ جغرافیایی و گردشگری

چین کشوری پهناور در آسیا با میراث غنی و آثار تاریخی باشکوه می باشد که به دلیل تنوع بالا در جاذبه های تاریخی و طبیعی که دارد سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند. در این بین کسانی هستند که چین را نه برای تفریح بلکه برای زندگی انتخاب می کنند. با توجه به قوانینی که این کشور برای مهاجرین خود دارد ما در این مطلب از مجله ی گردشگری الی گشت قصد داریم درباره مهاجرت به چین صحبت کنیم. برای مهاجرت به چین بسته به این که هدف شما برای ورود به چین چه چیزی است، نوع ویزا فرق دارد چرا که چند نوع ویزا برای تابعیت و اقامت در چین وجود دارد. در صورتی که قصد مهاجرت به چین را دارید با ما در ادامه ی این مطلب همراه باشید.

برای ورود به چین ابتدا نیاز به ویزا دارید. انواع مختلف ویزا وجود دارد که می‌توانید از طریق آن وارد خاک کشور چین شوید مانند ویزای توریستی، تحصیلی، کاری، بیزینسی و … . هر کدام از این ویزاها برای مدت زمان مشخص و محدودی تعریف می‌شوند. برای اینکه بتوانید مدت زمان بیشتری را بدون دغدغه در این کشور سپری کنید باید اقدام به اخذ اقامت دائم یا موقت کنید.

اقامت تحصیلی در چین

بهترین روش مهاجرت به چین تحصیل در این کشور و سپس یافتن شغل است. به این منظور باید از یکی از دانشگاه های چین  پذیرش بگیرید. دانشگاه های کشور چین به دو دسته خصوصی و دولتی تقسیم می‌شوند. چین دارای 2409 دانشگاه دارد که تقریبا 70 دانشگاه آن موردتائید وزات علوم می‌باشند. دانشجویان پس از اتمام تحصیل خود در این کشور می‌توانند با جلب نظر کارفرمایان در چین مشغول به کار شوند و از اقامت کاری بهره ببرند.



اقامت در چین از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری روشی متداول در تمام دنیا می‌باشد، شما در چین می‌توانید با سرمایه گذاری اقدام به اخذ اقامت در چین نمایید. سرمایه گذاری شما باید حداقل 500 هزار دلار برای نواحی غرب چین و یا مناطقی که دولت مشخص می‌کند، سرمایه گذاری حداقل یک میلیون دلار در بخش مرکزی چین و یا سرمایه گذاری حداقل 2 میلیون دلاری باشد.

مهاجرت کاری چین

یکی از روش‌های مهاجرت به کشور چین کسب و کار است. به دلیل جمعیت زیاد کشور چین ورود با هدف کار کمی دشوار است. شما برای مهاجرت به کشور چین از طریق کار باید دعوتنامه کاری از سوی یک کارفرما و شرکت چینی داشته باشید. عده‌ای روش آگهی را برای ورود به بازار کار کشور چین پیشنهاد می‌کنند اما با سختگیری‌های موجود بعید است در این روش شانس بالایی داشته باشید. افرادی که دارای تخصص‌های حرفه‌ای و خاص هستند در این سرزمین به نتیجه خوبی می‌رسند.



اقامت چین از طریق ازدواج

افرادی که همسر تبعه چین دارند نیز می‌توانند اقامت دائم اخذ کنند. همچنین فرزندی که حداقل یکی از والدینش تبعه چین باشد می‌تواند تابعیت این کشور را دریافت کند.

اقامت در چین به لحاظ مدت زمان به ۳ دسته زیر تقسیم می‌شود:

  • اقامت دائم در چین

که به اصطلاح به آن little green booklets می‌گویند. این ویزا برای افرادی صادر می‌شود که قصد اقامت دائم دارند و برای ورود اولیه آنها به چین است و هر 10 سال باید تمدید شود.

  • اقامت موقت در چین

که ۶ تا ۱۲ ماه است و معمولا برای کسانی صادر می‌شود قصد پژوهش یا کارآموزی در این کشور را دارند.

  • اقامت اتباع خارجی در چین

که سالانه باید تمدید شود. اکثر اتباع خارجی که در چین مشغول به کارند این نوع اقامت را دارند.


میزان رضایت مهاجران به چین

میزان رضایت در مهاجرت به کشور چین بستگی به شاخص‌های مختلفی دارد. می‌دانیم که چین یکی از بزرگترین تولیدکنندگان در جهان محسوب می‌شود بنابراین در این کشور ورود به بخش تولید و کار برای شما آن چنان سخت نیست هرچند که تا یک دوره اول به عنوان کارگر شناخته می‌شوید در صورتی که زبان چینی را متوجه شوید رضایت شما از مهاجرت به کشور چین بیشتر خواهد شد. رضایت کاری در مهاجرت به کشور چین بیش از 50 درصد اعلام شده است، مبرهن است رضایت کاری در کشور‌هایی مانند آلمان و ایتالیا بیش از 80 درصد است اما باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید هزینه‌های کشور چین به نسبت سایر کشورها کمتر است و این گزینه می‌تواند یک برگه برنده محسوب شود. میزان مهاجرت به کشور چین و شرایط اقامت در کشور چین در سال‌های اخیر بهبود یافته است.


مهاجرت به کشور چین در زمینه تحصیل نیز بیش از 89 درصد برای کسانی است که زبان چینی را انتخاب کرده‌اند و بیش از 30 درصد برای کسانی است که به زبانی غیر از زبان چینی علاقمند هستند عموماً دوره‌های لیسانس در این کشور به زبان چینی برگزار می‌شود.


[ بازدید : 105 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به روش های مهاجرت و گرفتن اقامت است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]