شرایط مهاجرت در سوئد در 2020

شنبه 14 دی 1398
12:49
ساغر

سوئد چگونه کشوری است ؟

اولین تصوری که اکثر مردم دنیا از سوئد دارند، سرما و صلح طلبی این کشور است. سوئد کشوری دارای مردمانی با خلق و خوی سرد، اما صلح طلب و علاقمند به کار مشارکتی می‌باشد. این کشور در شمال اروپا و در شبه جزیره اسکاندیناوی، که از شرق با خلیج بوتنی، از غرب با کشور نروژ، از جنوب شرقی با دریای بالتیک و از جنوب غربی با کشور دانمارک همسایه است. استکهلم پایتخت سوئد و بزرگترین شهر این کشور است. این شهر همچنین به عنوان یکی از زیباترین شهرهای جهان شناخت شده است. کشور سوئد از پادشاهی مشروطه برخوردار است و دولت آن به شکل پارلمانی اداره می‌شود.

سوئد همواره یکی از کشورهای مهاجرپذیر و جزو مقاصد اصلی مهاجران در سطح جهان بوده است. البته به دلیل همسویی فرهنگی و عادت داشتن به شرایط خاص آب و هوایی سوئد، اغلب مهاجران این کشور را فنلاندی‌ها تشکیل می‌دهند و تا حدودی باعث رشد جمعیت این کشور شده‌اند.

هزینه زندگی و اجاره خانه با توجه به شرایط زندگی در سوئد، محل اقامت، متراژ و… متغیر است. اما به طور کلی، هزینه‌ها از جمله هزینه اجاره خانه، در شهر استکهلم بیشتر از سایر شهرهای سوئد است. به عنوان مثال؛ هزینه اجاره یک آپارتمان معمولی در استکهلم از ۴٫۰۰۰ تا ۸٫۰۰۰ کرون (حدوداً ۴۵۰ تا ۸۵۰ دلار) در ماه است.

تحصیل در سوئد

تا پیش از سال ۲۰۱۰ میلادی، تحصیل ایرانیان در کلیه‌ی رشته‌ها در همه‌ی دانشگاه‌های سوئد رایگان بود. شما می‌توانستید به‌ هر دو زبان سوئدی و انگلیسی به‌راحتی در این کشور به‌صورت رایگان تحصیل کنید؛ اما از این سال به بعد، قانون تحصیل رایگان در دانشگاه‌های سوئد لغو شد. درنتیجه، شما هم‌اکنون برای تحصیل در این کشور باید هر ترم، بین ۲۰ تا ۵۰ هزار کرون سوئد شهریه پرداخت کنید که با توجه به نوسانات ارزی سال ۹۷ و افزایش چهاربرابری بهای کرون، ادامه‌ی تحصیل تقریبا برای اغلب دانشجویان ایرانی که به‌صورت شهریه‌ای در این کشور تحصیل می‌کنند، عملا مقرون‌ به‌ صرفه نیست.

بنابراین، اگر خواهان دریافت اقامت سوئد هستید، توصیه می‌‌کنیم چنانچه دانش‌آموخته‌ی کارشناسی ارشد هستید، حتما از فرصت‌های بورسیه‌ی تحصیلی که در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی این کشور وجود دارد، بهره بگیرید و از امتیاز تحصیل رایگان برخوردار شوید؛ چرا که با تحصیل به‌شکل بورسیه، می‌توانید از درآمدی ماهانه بهره‌مند شده و با پرداخت مالیات آن، فرصت اقامت دائم را نیز کسب کنید. آنچه باید توجه کنید این است که پذیرش تحصیلی با بورس در مقطع دکترا و پسادکترا در دانشگاه‌های سوئد، شرط لازم یا کافی برای دریافت اقامت سوئد نیست و شما باید واجد شرایط اخذ اقامت باشید.

اقامت سوئد از طریق ازدواج

روش دیگر برای اخد اقامت سوئد، ازدواج است. مسئله این است که شما نمی‌توانید به‌عنوان شهروند ایرانی، در زمانی‌که در سوئد هستید با شخصی که تبعه‌ی سوئد است، ازدواج کرده و همان‌جا درخواست اقامت دائم کنید. شما باید به کشور خود بازگردید و در ایران ازطریق سفارت سوئد، براساس مدارک ازدواج، اقامت سوئد را درخواست کنید.

البته اقامت سوئد با روش ازدواج، کاری ناممکن و غیرقانونی نیست. شما باید صرفا شرایط موردنظرِ اداره مهاجرت سوئد را رعایت کنید. به‌همین‌خاطر، توصیه می‌کنیم که اگر به‌دنبال اخذ اقامت سوئد به‌روش ازدواج با یک تبعه‌ی سوئدی هستید، حتما درباره‌ی اصالت و هویت فرد موردنظر، از طریق مراجع قانونی سوئد، آگاهی لازم را کسب کنید؛ برای نمونه، «پرشون‌نومبر» ۱۲رقمی (Personnummer) یا اطلاعات هویتی را از اداره مالیات سوئد (Skatteverket) استعلام کنید تا مورد سوء استفاده قرار نگیرید. اگر پاسخ‌هایی که از این مراجع قانونی دریافت می‌کنید، مثبت بود و طرف مقابل توانست مدارک هویتی رسمی مربوطه را ارائه کند، می‌توانید نسبت به فرایند اپلای یا درخواست ویزای سوئد برای ازدواج با یک شهروند سوئدی اقدام کنید.

اقامت دائم سوئد برای کارآفرینان

شما به‌عنوان کارآفرین، برای اخذ اقامت سوئد باید از شرایطی ویژه به‌شرح زیر برخوردار باشید

  • گذرنامه‌ی رسمی ایرانی داشته باشید.
  • حداقل چند سال در زمینه‌ای که متقاضی کسب‌و‌کار در سوئد هستید، تجربه‌ی کاری داشته باشید.
  • زبان سوئدی یا زبان انگلیسی را به‌خوبی صحبت کرده و بنویسید. داشتن مدرک آیلتس ضروری نیست.
  • اثبات کنید مسئولیت کامل یا نیمی از مسئولیت کسب‌وکاری که قصد تأسیس و راه‌اندازی آن را در سوئد دارید، به‌عهده‌ی شما خواهد بود.
  • باید اثبات کنید که کسب‌وکار شما سبب تولید یا فروش کالا یا خدمات در سوئد می‌شود.
  • باید دستِ‌کم ۲۰۰ هزار کرون سوئد برای پشتیبانی مالی خود و خانواده در ۲ سال اول در اختیار داشته باشید.
  • امکانات مالی خود را باید با اسناد مالی و بانکی مثبت اثبات کنید.
  • باید در طرح کسب‌وکار (بیزینس پلن) شما، مشتریان، سیستم بازاریابی و فروش و تعامل با آنها مشخص باشد.
  • شرکت شما باید بتواند به‌ مدت حداقل ۲ سال، شما و خانواده‌ی شما را در سوئد پشتیبانی مالی کنند.

نکاتی که از جنبه‌ی حقوقی و قضایی باید بدانید

  • هرگاه برای اداره مهاجرت سوئد مسلم شود که اطلاعات و مستنداتی که برای اثبات ادعای شما به‌منظور کسب تابعیت و شهروندی و اقامت تسلیم شده است، جعلی و غیرواقعی است، پرونده‌ی شما رد شده و با کلیه‌ی درخواست‌ها مخالفت می‌شود.
  • اگر درمدت اقامت در سوئد، در دادگاهی محکوم کیفری یا مالی شوید، شانسی برای اقامت دائم نخواهید داشت.
  • شما هر ماه و هر سال می‌توانید با مراجعه به سایت پلیس سوئد (polise.se) نسبت به دریافت گواهی عدم‌سوء پیشینه اقدام کنید.
  • اگر در سوئد به‌اصطلاح با کسی سامبو (Sambo) شوید -یعنی با فردی به‌صورت مشترک زندگی کنید تا اقامت بگیرید- چنانچه کارشناسان اداره مهاجرت، به صوری‌بودن این ازدواج پی ببرند، اقامت شما باطل می‌شود و بعضا جریمه و زندان هم در پی خواهد داشت.
  • چنانچه با درخواست اقامت دائم شما، چه به‌صورت پناهندگی و چه به‌ صورت اقامت کاری و سرمایه‌گذاری، موافقت نشد یا اقامت دائم شما پس گرفته شد، می‌توانید در بازه‌ی زمانی مجاز با استخدام وکیل، به رأی مزبور در دادگاه عالی سوئد اعتراض کنید. رأی دادگاه عالی سوئد، غیرقابل‌اعتراض است.

[ بازدید : 174 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به روش های مهاجرت و گرفتن اقامت است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]