روش های مهاجرت به ایتالیا و اخذ اقامت

دوشنبه 23 دی 1398
16:52
ساغر

ایتالیا، شبه‌جزیره‌ای چکمه مانند در جنوب اروپاست که با مساحتی حدود یک پنجم ایران بیش از

 60 میلیون نفرجمعیت دارد. از این رو بیست و سومین کشور پرجمعیت دنیا و پنجمین کشور پر

جمعیت اروپا محسوب می‌شود.بدلیل آب و هوای مناسب و استاندارد بالای زندگی در این کشور،

 مهاجرت به ایتالیا همواره دارای متقاضیان بسیاری بوده و افراد زیادی هرساله از طریق

 سرمایه‌گذاری در ایتالیا، کار در ایتالیا، تحصیل در ایتالیا و غیره، به مهاجرت به این کشور

 می‌پردازند. در طرف مقابل به دلیل جمعیت و تراکم جمعیتی بالای این کشور، هرساله 

 تعداد مهاجران کمتری نسبت به سایر کشورهای مهاجرت پذیر اروپا نظیر آلمان، اتریش

 و فرانسه موفق به اخذ اقامت  ایتالیا می‌شوند.


                        

پنجمین کشور پرجمعیت اروپا، ایتالیا هست. ایتالیا آب ‌وهوای معتدل فصلی دارد و آب‌ وهوای

 مناطق ساحلی آن با شرایط هوایی کوهستان‌های داخلی تفاوت زیادی دارد.

از روش های مهاجرت به ایتالیا میتوان به راه های زیر اشاره کرد:

  • مهاجرت به ایتالیا از طریق تحصیل
  • مهاجرت به ایتالیا از طریق کار
  • مهاجرت به ایتالیا از طریق ازدواج
  • مهاجرت به ایتالیا از طریق سرمایه گذاری


اقامت پس از تحصیل در ایتالیا:


بعد از به پایان رسیدن تحصیلات در کشور ایتالیا میتوان برای مدت زمان حداقل ۶ ماه ویزای تحصیلی را تمدید کرد و یا برای تبدیل آن به انواع دیگر ویزاهای اقامتی ازجمله ویزای کار اقدام نمود. شرط اقدام برای اقامت دائم ایتالیا حداقل ۵ سال زندگی در خاک این کشور می باشد که ۲ سال آن باید با کار و پرداخت مالیات باشد و از زمان ورود فرد به خاک این کشور و اخذ کارت اقامت این مدت محاسبه میگردد.

فرآیند درخواست اجازه اقامت کاری:

در هر ایالت و استان ایتالیا اداراتی وجود دارند که مرکز خدماتی دولت در آنجا به شمار می‌روند. این ادارات یا دفاتر مسئول بررسی و ارزیابی کلی تمام مراحل کار در مورد استخدام کارگران خارجی در ایتالیا می‌باشد. اعتبار کارفرما، تخصص شخص متقاضی و ارتباط آن با شغل پیشنهادی کارفرما، شرایط شخصی فرد متقاضی و حقوق در نظر گرفته‌شده مواردی است که ادارات مذکور پیش از اتخاذ تصمیم آن را بررسی و ارزیابی می‌نمایند.

پیش‌ازاین که درخواست اجازه اقامت ارائه شود کارفرمای ایتالیایی باید درخواست تائید اجازه کار از نزدیک‌ترین دفتر مهاجرتی استان انجام دهد. متقاضی اخذ مجوز کار در ایتالیا ملزم به ارائه مدارک مشخصی است و کارفرما مسئولیت پیگیری درخواست را به عهده دارد. کارفرما می‌بایست یک نسخه قرارداد فی‌مابین نیروی کار و کارفرما، پیش از ارائه درخواست مجوز کار در ایتالیا تنظیم و طرفین آن را امضا نمایند. چراکه این مدارک به اداره مهاجرت ایالتی شرکت‌ها ارسال می‌شود و در آنجا متقاضی اجازه استخدام نیروی کار خارجی دریافت خواهد کرد.

مهاجرت به ایتالیا از طریق ازدواج:

قوانین ازدواج در ایتالیا به‌گونه‌ای است که اگر شخصی با یک شهروند ایتالیایی یا کسی که اقامت ایتالیا را دارد ازدواج کند می‌تواند اقامت ایتالیا را کسب کند. قانون تابعیت از طریق ازدواج در ایتالیا برای زوج و زوجه یکسان است؛ یعنی فرقی نمی‌کند یک زن ایتالیایی با یک فرد خارجی ازدواج کند یا یک مرد ایتالیایی. در هر دو صورت شخص می‌تواند برای دریافت اقامت همسر خود اقدام نماید.

مهاجرت به ایتالیا از طریق سرمایه گذاری:

ایتالیا  فرصتهای فراوانی برای سرمایه گذاران خارجی در بخش های مختلف بوجود آورده است. ایتالیا از لحاظ صنعت توریزم ، پوشاک ، مبلمان و لوازم خانگی ، ایده های جدید در طراحی و صنایع خاص اتومبیل سازی ، سرآمد سایر کشورهای اتحادیه اروپا بوده و دارای بیشترین تعداد رستوران و تفریحگاه در بین کشورهای اروپایی می باشد. کشور ایتالیا همانند دیگر کشورها در سراسر دنیا برای افراد دانشجو ، کارآفرین و سرمایه گذار همچنین افراد کارگری که واجد شرایط باشند طرح ها ی گوناگونی در نظر گرفته است.

باید توجه داشته باشید که برای اخذ این ویزا طول مدتی را باید در کشور ایتالیا ساکن بمانید .

این ویزا درابتدا برای مدت ۱ سال به فرد اعطا خواهد شد و بعد از آن به مدت ۵ سال نیز تمدید می شود . همچنین بهتر است بدانید پروسه ی کاری اخذ ویزای طلایی کشور ایتالیا  در صورتی که مدارک شما کامل بوده و موفق به گرفتن وقت سفارت شده باشید نهایتا به مدت ۷ تا ۱۰ روز کاری به طول می انجامد.

همچنین برای دولت و مردم کشور ایتالیا مانند دیگر کشورهای جهان بسیار مهم می باشد که چه کسانی وارد این کشور شده و به زندگی در کنار آنها می پردازند بنابراین نداشتن سوء سابقه ی کیفری و نگذراندن دوره ی حبس از شرایط مهم و اساسی برای اخذ ویزای طلایی کشور ایتالیا می باشد.

همچنین اگر فرد با یک شرکت خارجی به سرمایه گذاری در کشور ایتالیا بپردازد باید این موضوع را در نظر داشته باشند که بیشتر این سرمایه باید متعلق به خود فرد باشد.


[ بازدید : 95 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به روش های مهاجرت و گرفتن اقامت است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]